GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



1 juni 2009

Blå leopard.

I dag var jag ovanligt färgglad för att vara jag. Svart klänning, svarta ballerinaskor och väska, leopardmönstrade strumpbyxor samt en älskad sjal med röda, gröna, gula, rosa och vita rosor. Och min jättefina knallblå jacka som jag längtat SÅ efter att få ha på mig - nu är det äntligen lagom varmt!



Allra första gången jag hade min jacka på mig (i år) var i lördags, när jag och min pojkvän var på kvällspromenad. Min ständigt svartklädde pojkvän (fast han äger faktiskt en (håll i hatten!) mörkblå - jättemörkblå, mörkjätteblå - kavaj) var så där stöttande:
- Har du slagit ner en BMX-åkare från åttiotalet och tagit hans jacka?
(Det hade jag inte.)
- Snälla, säg att du köpte den där på second hand!
(Det hade jag inte.)
Jag älskar min jacka!!!
♥♥♥

Och personligen älskar jag faktiskt färg i stort, även om (eller trots att) jag i åratal har klätt mig i nästan endast svart.
Färg
är jättehärligt!!!

Och då skall vi ändå inte tala om allt jag får utstå för att jag älskar leopardmönster .. Herregud, det är ingen ände på jämmern!



.. För rättvisans skull skall väl nämnas att min mobbande pojkvän inte bär sin mössa när han är med mig - och det inte bara för att det nu är sommar :) Den är riktigt ful!!! (Även om jag aldrig har haft behovet av att trakassera honom för den vid just varje givet bärtillfälle .. )


4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

jacka? i denna hetta? dör av bara tanken.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Den är tunn och det var väl kanske mer i morse än mitt på dagen. Och så satt jag väldigt stilla i ett klassrum :)

gu_ru sa...

Så fint att ni har bärtillfällen tillsammans. Vilka bär förekommer vid dessa tillfällen?
Blåbär kan vi stryka direkt antar jag, men det finns ju så många fler!!! Utmana mig!!!
(En fin travesti på en fin kommentar jag drog i närbutiken. "Behöver du en bärkasse?" - Javisst sa jag, vilka bär finns det?)
Ja, det skall bli skönt med semester. Jag är i stort behov av vila, och annat med!!!

Tataaa

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

gu_ru.

Fast blåbär är faktiskt bäst ändå!! :)
Jordgubbar och körsbär ..