GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



13 juni 2008

Kontrakt.

Usch, vad trött jag är. Somnade inte förrän efter 01.30 i natt - jävla nattjobb som förstör mina sömnrutiner! Hade tvättid 08-11, vilken jag pga insomningsbesvären hade tänkt strunta i men då jag blev väckt av någon som lät som om den krattade löv (!!) kl 07.50 gick jag ändå upp och tog tag i tvätten. Bara fyra maskiner, så det var ju inte hela världen. Nu är den hur som helst klar och här sitter jag nu - aningen trött.

Tidigare i morse var bovärden här. Jo, det är nämligen så att inte nog med att jag skall kakla om mitt kök, jag skall även lägga in parkett i sovrummet. Det är helt sant, jag visste inte om det själv förrän i går. Det vill säga att inte ens jag visste om att jag plötsligt skulle komma på den idén, oförutsägbar och föränderlig som jag är. Bovärden var hur som helst här och nu har jag fått klartecken för allt. Det var något med golvets ålder som hade kunnat sätta käppar i hjulet - hade det blivit satt för mindre än fem år sedan hade jag inte fått lägga parkett, för då hade det inneburit en för stor materialkostnad för dem. Och han tyckte att mitt golv såg väldigt nytt ut, men det var det alltså INTE. 'Du har bara skött det väldigt väl.' Jo, jo, my ass. Vilken jävla tur att jag moppade golven just i går, för första gången på typ ett år :D
Golvet som är där nu är ett sådant där gräsligt fult, ljust, kommunalt plastgolv (exakt likadant som i köket, men där fick jag inte byta då det inte ingick i valen vi hyresgäster hade - BUHUUUUUUUUUU). Det förstör verkligen hela rummet - hur många väggar jag än har målat i vilken snygg kulör som helst, hur många lampor, fåtöljer, bokhyllor och prydnadssaker jag än har tagit in dit och hur snygga gardiner jag än har .. Har allting förtagits av det där jävla golvet. Men no more, no more I say!

Och speaking of which, nu skall jag faktiskt gå ner till expeditionen och skriva på kontrakt/beställning ang detta. Och vet ni? De två sakerna innebär en höjning i hyran för mig .. På 70 kronor! 70 kronor, hur skall min ekonomi uthärda det!?!!?!!

Hahahahaha.


Usch, är faktiskt väldigt trött. Jag hade tänkt plugga i dag, plugga klart den sista kursen jag har denna termin. Men jag orkar inte, jag orkar nog inte det. Tanken slog mig att jag kan ta det på lördag eller söndag på dagen istället, det blir nog bra. Förhoppningsvis sover jag bra de här resterande två nätterna jag är ledig, och lyckas jag göra det blir det ju inga problem med plugget då. Jag vill bara bli färdig, men tanken på att sätta mig med det nu .. Nej.
Nä, jag ringer nog Hårdrocksskatan och säger att det är fritt fram att droppa förbi i dag. Sedan måste jag också fota mina köksmöbler så att jag kan lägga ut dem på Blocket. Plus fixa några före-lägenhetsbilder så jag har. Och så fanns det något mer på denna dags att göra-lista, men vad det var ..

Nu skall jag ner till bovärdsexpeditionen!

Ps. My ass där med (min rumpa är visst lite överallt), de har ju lunchstängt 11.30-12.30. Jaja, fota nu och signa kontrakt sedan ..

Inga kommentarer: