GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



22 mars 2009

Förkyld.

Jag är rätt så förkyld. I en vecka har jag hostat, hostat, hostat, hostat, hostat, nyst och snörvlat - och nu känns det som om jag skall få bihåleinflammation också. Hmm, det vore väl inte riktigt lika kul som att slippa.

Nu skall jag ta av mig sminket för denna kväll, som på samma gång ju är sista gången den här veckan, och sedan krypa i säng. Där skall jag läsa klart mitt lånade exemplar av På drift av Jack Kerouac - en bok som är en kartläggning, kan man säga, av "en generation slagen på förhand", Beat-generationen. Sedan skall jag sova.

Bortsett från en vag känsla av sorg, har man ju haft sämre helger.


Inga kommentarer: