GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



22 mars 2009

Några bilder.


För några dagar sedan lagade jag mat. Man måste ju äta.


Det är detta jag är bäst på i matväg: att slänga ihop saker. Allt med allt.


Även om det inte var sant, stod termometern på 19 grader för några dagar sedan. Lögnen ser man tydligt i bakgrunden.


Ta-da! Möt sommarens picknickvinbarnglas.



På ett sätt älskar jag verkligen färg. Älskar, älskar.


Min katt lyckas alltid se så lurig ut.


Och till sist, min nya parfym. ANGEL!!! Underbar; på mig doftar den choklad och honung. I bakgrunden ALLA hittills utgivna nummer av Språktidningen, sorterade i nummerordning. Miniräknare från Texas Instruments, TI 83, ett minne från min svunna tid på det naturvetenskapliga gymnasiet. (Exakt samma val skulle jag göra i dag, över tio år senare.) Och mitt nya nagellack, La Paz från Mavala, med den obligatoriska nagelbandsmålningen. Hyllan nedanför: språkböcker - plugg- och facklitteratur. För övrigt älskar jag verkligen att äga böcker, jag kan inte få nog. Man kan alltid äga en till. Golvet sträcker sig ju kors och tvärs över hela lägenheten.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Skön min på katten!

Anonym sa...

Hmm, kom själv till insikt nyligen att böcker, även om de är väldigt kul att äga, tar otroligt mycket plats när man flyttar/renoverar. Jag insåg att jag måste lägga böcker i lådor och sedan bara ha böcker "kvar att läsa" i bokhyllan.

Shy sa...

Sorry det var ju jag som skrev kommentaren och missade att skriva under...

Anonym sa...

fan vad snygg du är. Synd att du är hetero /B