GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



3 mars 2009

Underbart!!

Första dagen jag sov utan väckarklocka på tre veckor! Jag vaknade och kände mig så utvilad, så underbart! Vaknade ingen annan tid än jag vanligtvis gör, kl. 08.22, men just det där att man vaknar när man sovit klart och inte när klockan ringer är ju hur skönt som helst!! Klockan, som går efter tiden som människan delat upp i timmar och minuter för att ett samhälle byggt på kuggar och deltagande skall fungera .. I dag är jag alltså LEDIG, hehe. Skall äta frukost nu och sedan tvätta håret. Får se vad jag hittar på under dagen; det enda jag har spikat är att hämta ut paket från Adlibris och Bokus. Mina bokreaböcker! (Så risken finns ju att jag bara blir hemma och läser hela dagen, haha.)

Hej med er! - som min förra lärare, Lars-Gunnar Andersson, brukade säga. Åh, jag saknar honom redan, fast vi skiljdes åt så sent som förra veckan.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att du hade honom, han låter som värsta varvsarbetaren på radio. Tyvärr ger han allt oftare lite väl flummiga svar på språkfrågorna tycker jag.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Jo, han månar om det göteborgska :) Fast SÅ mycket bräker han inte "live"; ibland mer och ibland mindre. Han har själv sagt att han ibland brer på mer, som ett statement, när han tycker att det behövs.

Sedan vill jag påstå att väldigt få eller inga språkvårdare/lingvister/whatever är normativa.