GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



19 juni 2009

Mycket bättre kväll än natt.

Kvällen tillbringades i Hjärtats sällskap. Vi satt på kafé, drack te och spelade Bezzerwizzer. Jag vann - dock utan att för mitt liv kunna komma på vem som hade skrivit Så talade Zarathustra. Jag drog till med både Platon och Kafka .. Piiiinsamt, pinsamt. (Rätt svar: Nietzsche.)


Jag var röd.

Nu sitter jag här på jobbet och har INTE lika trevligt. Någon (någon chef, tror jag) bjöd på smörgåstårta tidigare i dag. Åh!, tänkte jag. Gravad lax, ägg, räkor, massor med krämig räkröra, sallad, ost och gud vet allt! Förväntansfullt gläntade jag på locket, och såg vad?



Herregud, det här är den absolut mest oaptitliga smörgåstårtan jag någonsin har sett! Köttbullar och rödbetssallad!? Med ägg, skinka och någon halv skiva ost. Vilken besvikelse! Som Hjärtat sa: Vad tänker folk med när de bjuder? Och som jag sa: Här är lite kobajs jag hittade på gatan. Jag bjuder på det!

Förresten läste jag i någon av damtidningarna som finns här på jobbet att ens ögonbryn kan säga något om hur man sover. Det är nämligen så att om det ena är glesare än det andra, betyder det att man sover mer på den glesa sidan och därmed "sliter" på håret. Själv har jag ett mycket irriterande glesare höger ögonbryn, så vem vet?

.. De ögonbryn som jag för övrigt "blindfyllde" i tidigare i kväll. Utan glasögon tyckte jag att de såg ut som vanligt; kanske till och med att de blev ovanligt lyckade. Men med glasögon såg det ut som om själve Saddam hade målat sig.


Inga kommentarer: