GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



18 juni 2009

Mag-aj, aj.

Oj, oj. Jag vaknade vid kl. 14 i dag. Jag låg kvar i sängen, njöt och lyssnade på vad jag trodde var storstorm, med regn och allt, utanför. När massiv magvärk tvingade mig upp en stund senare, kollade jag ut och det var ju strålande solsken .. fast det blåste - och blåser - något å det jävligaste! Blåst är helt klart det värsta jag vet i väderväg, det kan lätt driva mig till vansinne.

Nu har jag duschat och skall ta och dricka en kopp roibooste. Magen svider och bränner, så att hälla ner kaffe i den det första jag gör känns lite farligt .. Men det blir så här när jag jobbar natt. Efter alla år med nattjobb, är jag sjukt känslig mot sömndeprivation.
Om natten när det gör ont i magen, brukar jag krypa ner i soffan och trycka magen mot någon kudde (när det inte finns något att göra, förstås). Den soffan som min pojkvän kallar inkontinenssoffan, hehe. (Utan anledning, den står i personalrummet.)


2 kommentarer:

gu_ru sa...

Stackars dig!
Och FY SKÄMS på din mage!!!
Fattar den inte?!?!?!?
Den får f-n ta och skärpa till sig!

Som om det inte vore nog har jag både semester och sprillans ny laptop. HA!

Kram på dig vännen!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

gu_ru.

Fan ta dig, hahaha ;)

Kram, raring!