GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



18 juni 2009

Leopardmönster is the shit!!

En av de grejer - om inte grejen - jag och min pojkvän har varit MEST osams om är huruvida leopardmönster är snyggt eller inte. Ja, ni hör ju själva. Men detta var ett riktigt problem (hur mycket banala grejer nu kan vara riktiga problem) ända tills jag bestämt sa ifrån att det inte var roligt längre och att han fick ge sig. Jag vet nämligen med mig att jag inte alltid har haft så lätt för att hävda min åsikt och låta bli att böja mig för någons annans; särskilt när det har varit någon vars åsikt man brydde sig om och när den åsikten dessutom var påstridig. Särskilt var det så när jag var yngre. (Tack gode gud för ålder, mognad, vishet, självkänsla och självkännedom.) Så jag känner att det är enormt viktigt att jag kommer ihåg vem jag är och vad jag tycker om - nu när jag vet det.

Förstå då vad jag jublar när jag tänker på ett framtida (höst) innehav av denna jacka. My god. (Hjärtat säger faktiskt samma sak, men av helt andra skäl. Han säger så när han leopardspyr. Själv leoparddör jag lite grann.) Lovely, fullständigt lovely. Leopardkärlek!!!

3 kommentarer:

Emma sa...

När ni har slutat bråka om leopardmönster kan du ju alltid börja med att ta upp feminism ;)
Men han kanske har skärpt sig lite på det området. Man kan ju alltid hoppas!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Emma.

Fast feminism har ingen av oss problem med, faktiskt. P. är skitbra på det!

Och jo, han har faktiskt leopardskärpt sig. Nästa steg är att få honom att ändra åsikt! :D

Emma sa...

Då har han skärpt sig på äldre dagar, för usch, vilka diskussioner vi hade ibland. Han gillade verkligen att provocera också, så ibland var det svårt att veta om han verkligen menade det han sa, eller om han sa det för att bara provocera. Men betänk att han var 24 bast då detta var som värst! Liten!

Men redan då hatade han leopard och dissade den enda leopardgrej som jag någonsin har ägt. Men under kan ske!