GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



24 juni 2009

Om det ena och det andra.

Jag är så jävla trött! Dagens uppvaknade var raka motsatsen till gårdagens. Jag vaknade innan kl. 14 och var inte trött "nog" för att somna om. Fast egentligen är jag hur trött som helst. Dessutom var jag stressad av allt det som skall göras i dag, och då brukar jag inte kunna sova.

Nu sitter jag med hårfärg i håret. Ingen, varken jag själv eller någon annan, kan någonsin ha geggat in färg i sitt hår så slarvigt som jag nyss gjorde. Jag blundade och blaffade, i stort sett. Men, men. Denna gång är sista gången jag färgar håret (tills vidare); så fort jag har slutat jobba (någon gång i augusti) skall jag återigen klippa page. Jag längtar! Nu har det vuxit ut så förbannat mycket, det är nedanför axlarna. (Men när jag hade långt hår och ville ha ännu längre, då rörde längden över huvud taget inte på sig. Men nu passar det!) Då skall jag låta min riktiga hårfärg växa ut och färga bara med henna. Då får man fint, rödglansigt hår, och dessutom vårdat.

Jag är sugen på mer kaffe, men jag vågar inte dricka mer just nu. Jag tycker att jag får så förbannat ont i magen av det nu för tiden! Det har säkert att göra med att jag jobbar natt. Det bara landar i magen som en raket med spetsen neråt. Ibland får jag samma smärta när jag dricker vatten - galet! Fast te går alltid bra, och tepåsar har jag jämt med mig.

I natt är sista natten innan jag går av. När jag har sköljt ur hårfärgen, skall jag sminka mig och fara till stan. Skall förbi optikern och hämta ut mitt glasögonrecept (beställde mina röda glasögon i går kväll) och sedan skall jag och en leopardfilt bege oss mot Vasaparken där vi skall möta upp Hårdrocksskatan.

Det är Metaltown på fredag och lördag! Det skall bli superskoj. Och varmt - bra, bra. 28 grader på en plats enbart bestående av betong kan ju i och för sig bli lite jobbigt, men hellre det än regn.

Min hy krånglar som fan för närvarande, så jag avslutar här. Den är supertorr (alltså, verkligen suuuupertorr), spänd, jättematt och svider. Jag har suttit mycket framför datorn på sistone, och det brukar jag bli sådan här av. Fast möjligtvis tål jag heller inte mitt solskydd. Lustigt, för Super sensitive faceblock (spf 30) skall vara för riktigt känslig hy. Jag vet inte, jag skall testa det lite till och se. Tur att det bara är prover jag har, och inte en riktig (och dyr!) flaska. Jag skall i vilket fall inte hänga mer framför datorn i dag. Sayonara.


4 kommentarer:

Stina sa...

Men du var en jävligt snygg människa !!!

Nagellacket kommer från Mavala och heter Freshie (tror jag).
Grymt snyggt ; )

Den tjocke konsulten sa...

Gone fishing eller? :)

Shy sa...

Var är du Vännen?
Allt väl? Saknar dina inlägg här!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Stina.

Åhh, men tack! :) Och tack för nagellackstipset! Jag har letat, fast det har alltid varit slutsålt. Suck!

DTK & Shy.

Allt är bra, allt är bra :)