GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



27 januari 2008

SVADA.

Jaha, detta var ju JÄVLIGT roligt. Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Första jävla dagen på min semester (egentligen var ju igår den första dagen, men då hade jag precis gått av sista natten så det räknas inte) och jag vaknar upp sjuk. SJUK! S-J-U-K-!-!-! Ont i huvudet, ont i ögonen, känslig för ljus,
snuvig - det bara rinner - och göräcklig i näsan (ni vet så där uppe i näsan inuti en? Svårt att förklara).
Dessutom är jag trött och jättematt. Jag har sovit 11 h i natt men är ändå jättetrött. Försöker se på TV men det gör så ont i ögonen och huvudet. Jag hoppas, hoppas, hoppas att detta är en förkylning och inte en halsfluss. Men helst av allt hoppas jag förstås att det är inget alls.

Och är jag likadan på tisdag, när själva semestern egentligen börjar eftersom jag då är ledig från själva jobbet, tänker jag sjukanmäla mig. Jag har behövt vara ledig och vila upp mig så länge, jag tänker fan inte vara sjuk på hela ledigheten och sedan, när jag väl är frisk och har ork, börja jobba igen (semestern skulle ha slutat nästa måndag). Det är som att vara skyldig någon 50:-, och precis när man skall betala tillbaka blir man tvungen att låna ytterligare 50:- .. Sedan, när man väl kan lämna tillbaka den andra femtiolappen, är man ju fortfarande skyldig de 50:- man var skyldig till att börja med ..
Jaja, det där sista fattade ni väl själva utan att jag behövde skriva om det.

Nu skall jag gå lägga mig i min soffa igen och vila. Jag är sur för att det är en så mördande vacker dag idag, med solen som skiner som om den aldrig gjort annat .. Och alla PLANER jag hade idag!!
Nu tänker jag bara ägna mig åt att dega och titta på TV så gott det går .. Ikväll skall jag baka chocolate chip cookies och se på Miami Ink. Det var år och dagar sedan! Sedan skall jag lägga mig och sova tidigt och hoppas att jag är frisk imorgon! Jag skall nämligen betala min namnändring då; det kommer jag att göra om jag så får SLÄPA mig till Svensk Kassaservice.

Jag som hade tänkt blogga så mycket idag också .. Har en massa vettigt och intressant att säga, till skillnad från denna svada.
Men men, hej då!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så jävla typiskt!! Hoppas det gått över till imorgon!!
Kram!!

Anonym sa...

Om man är sjuk på semestern har jag för mig att man kan få ny semester enligt avtalet... Men har ingen aning hur det fungerar för dig? Antar att det krävs läkarintyg då.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Jag VEEEET, förbannat! Jag hoppas jag med! HÅll tummarna :)
Kram!

Shy.

Jo, men då måste man sjukanmäla sig och då kan man antingen skjuta upp sin semester eller ställa in den så man inte är sjuk PÅ den .. Men då blir det ju karens, och det är tusen spänn ungefär för mig .. Jag vet inte om jag vill det, det beror på hur sjuk jag är .. Om jag blir frisk imorgon är det ju skitsamma, men om jag skall vara dundersjuk hela veckan (peppar, peppar), då anmäler jag mig sjuk .. Vill ju fan inte vara sjuk till typ söndag och sedan återgå till jobbet dagen efter, inte kul!
Läkarintyg krävs efter en veckas sjukfrånvaro! Kram!