GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



19 februari 2008

Mår så BRA.

Jag mår så jävla bra, det skall jag säga er. Jag har inte så mycket tid just nu (lagar mat), men i korta drag skall jag säga er vad jag har gjort. Jag har lagt om (eller snarare uppmärksammat) kosten (mycket proteiner, frukt, grönsaker och bladgrönsaker, nyttigt fett, lite kolhydrater), sett till att äta var tredje timme (ungefär) och börjat gå ut och gå. Varje dag, antingen till jobbet på kvällen (från jobbet är en senare ambition, det kommer) eller, om jag är ledig, 1 h prommis. Dessutom är våren på väg, det är varmare ute, dagarna är ljusare och solen skiner allt oftare. Dessutom har jag faktiskt vissa visioner för mitt liv längre tid framåt än 2-3 månader - det handlar om utbildning. Men mer om det sedan!

Jag har fått så mycket energi, så mycket glädje - som en väldigt god spiral. Jag är inte lika trött längre, och det är ju klart att allt har inverkat; maten, träningen, visionerna, ljuset, solen, värmen. I går kväll gick jag till jobbet i skinnjacka, det ni! Det var freaking 8 plusgrader, sååå underbart!
Och på tal om jobbet, ett bra exempel på min energi och lack of trötthet: När jag kommer hem från jobbet somnar jag som vanligt ca 09 men vaknar numera runt 15 .. Förut kunde jag vakna både 16 och 17 och vara skittrött, nu vaknar jag pigg ca 15 och de två senaste dagsömnen har jag ärligt talat vaknat och trott att jag sovit en natt, för jag sover så gott och vaknar så utvilad. Helt underbart!

Nu lagar jag mat och jag tycker för en gångs skull att det är skitkul. Visst, jag har säkert tyckt att matlagning varit kul någon gång då och då i mitt liv tidigare också, men överlag har jag alltid haft åsikten att mat är skittråkigt att pyssla med. Men inte nu, inte i dag! Jag har en kyckling kryddad med curry i ugnen och på spisen har jag precis experimenterat ihop lite bulgur, lite linser, lite sockerärtor, morötter och purjolök med spiskummin, koriander och lite matgrädde (Milda mini). Dessutom har jag zucchini på en ugnsplåt, redo att grillas, och jag har till och med blötlagt sojabönor och kikärtor, för kokning i morgon! (Är det det som är förvällning?)

Nåja. Och vet ni vad jag gjorde i eftermiddags? Något jag tyckte var skitkul. I går och i förrgår hade jag med mig mitt duschdraperi respektive badrumsmattor till jobbet och maskintvättade x 2. I morse när jag kom hem städade jag badrummet. Och nu i eftermiddags då .. Klädde jag av mig i trosor och linne (klädde av och klädde av, det var så jag vaknade) och steg barfota in i badrummet. Duschdraperiet var upphängt och mattorna hängde på tork. Jag rengjorde avloppet under badkaret (att mitt vackra hår + godluktande duschcreme och vatten kan lukta så illa!!) och sedan gick jag loss på golvet. Jag tog loss duschmunstycket och sprutade vatten över hela golvet. Sedan drog jag bort allt vatten med min fönsterskrapa. Detta, att vada runt på badrumsgolvet med bara fötter och knän och kana runt i varmt såpavatten var så skoj att jag upprepade proceduren tre gånger .. Det var skitkul!! Sista gången sprutade jag vatten även över väggarna/kaklet. Detta vattensprutande var så jävla bra, det tog bort allt det där dammet jag tycker är så svårt att få bort - det satt alltid kvar hur jävla mycket jag än dammtorkade. Men inte nu längre!

Och nu lagar jag mat som sagt. Jag tror bestämt att det är dags att vända min kyckling. Ta-ta!

Ps. Och så har jag målat tånaglarna med. Och diskat. Och dammsugit, i går. Och bäddat sängen varje dag. Ds.

Pps. Allt jag har att se fram emot i tiden:

* Namnbyte
* Cykelköp och cyklande hit och dit
* Stor tatuering
* Vår
* Midsommar
* Sommar
* Underbara jobbnätter under sommaren - det är helt underbart att jobba natt då!!
* Metaltown
* Dermalogica ansiktsbehandling och facemapping
* Min semester i augusti, 3 veckor
* Firandet av Hårdrocksskatans födelsedag (augusti)
* Slutbetalning av kreditskulder i och med junilönen
* Köp av de där underbara klarröda Viking Fox-gummistövlarna (så vackra att jag nästan gråter!)
* Beställning från Barbarella - pluggar, en fingerring och smycken till min läpp
* Tentor av universitetskurser (förhoppningsvis!!! Mer om det senare, som sagt.)
* Distanskurser i höst (GU)
* Pengasparande
* Körkort (B)
* 'Färdigtagande' av mina missing CSN-poäng, vilket innebär:
* Universitetsstudier nästa höst, av det där enda jag egentligen vill syssla med i mitt liv. (Då kommer jag även att få leva 'dagliv', något jag har börjat längta efter mer och mer.)

Och, icke att förglömma:

* Fortsatt träning och bra kosthållning, så att jag kan fortsätta ha denna underbara energi och dessutom gå ner i vikt. Mina svarta stuprörsjeans är målet.

Förhoppningar:

* En underbar, solig, varm och LÅNG vår och sommar
* Fortsatt fina relationer med de jag bryr mig om (Eeeve, Annis och hennes barn, Hårdrocksskatan, Jazzen, Myntalainen, min mor och far och lillebror, mormor och moster och min kära barndomsvän Ana (det är tur att hon och jag är lika dåliga på att skriva mejl!!))
* Att jag får mina två sommarsemestrar - för Metaltown och för augusti
* Magen, inte så ont så ofta! (Redan nu, efter bara några dagar, känns det jättemycket bättre!)
* Att jag kan upprätthålla min självkänsla - jag försöker att må bra och tänka rätt och inte negativt, men emellanåt sjunker jag ner i samma, gamla, omfattande självhat igen. Vilket ju inte alls är konstigt och verkligen inte värt ytterligare skuldbeläggning - det är ju inte konstigt att man 'gärna' återvänder till det där bekanta. Dds.

Nu har jag fått sagt allt viktigt, stort och glädjande jag haft på hjärtat i dagarna, kyckling var det! PUSSSSSSSSSSS!!!


5 kommentarer:

Agneta - My Nail Mania sa...

Wow! Kul att allt är så positivt!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Hon.

Tack!!! Ja, det är jätteroligt att det är så :)

Anonym sa...

Myntalainen?? MYNTALAINEN?? Ja herregud du, det var nog det fulaste jag blivit kallad tror jag :D Eller, kanske delad förstaplats med Minutti, haha.

Vad härligt att du låter så glad och pigg, det låter faktiskt helt otroligt hurtigt och bra för dig. Har du tid för lite prat md mig någon dag också? Mitt såpaliv fortsätter vetdu och du har missat en del episoder nu... Såpor står mig upp i halsen och mest vill jag kräkas på det, jo, så är det visst.

Men puss på dig din lilla housewife! (Min A skulle nog föredra dig framför mig, haha)

Anonym sa...

Åh! Vad roligt att du mår så bra! :o)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Minutti.

Öh, det där sista vet jag inte hur jag skall tolka .. Jag tar nog och tror att du inte var så seriös :)

Men Myntalainen har jag ju kallat dig tidigare! Det har jag till och med talat om för dig skulle vara ditt bloggnamn på en msn-konv. nyligen .. Missminner jag mig??

Ja, jag är faktiskt riktigt glad och pigg, det skall sägas! :)

Klart jag har tid för prat!!! Jag jobbar fredag natt igen, om det var det du tänkte .. Innan dess går ju också bra, om det var DET du tänkte. Vet inte riktigt vad du tänkte, hehehe =)

Kram gumman! Skall bli spännande att höra det jag missat, även om det, eh, inte lät så bra ..

Cinsel.

TACK!!! Ja, jag tycker det med =)