GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



23 augusti 2008

I am back.

Öh, det är ju jättekul att komma hem till nästan inga nya kommentarer att godkänna och en helt ny inloggningssida på bloggen .. Not. Eller jo. Eller vad spelar det för roll?

Jag kom hem i går morse kl 11.3o, fast vi landade typ 08.20. Ganska exakt 08.20, om jag skall vara ärlig. Jag är trött. Det jag har gjort i dag är att vakna, äta frukost, duscha, tvätta håret, gå ner till Lidl där jag på bästa sätt spenderade mina sista 38:-. Sedan kom jag hem igen (var en sväng på tappen med, innan Lidl) och resten av tiden har gått åt att prata lite i telefon (mor min och Militären) och läsa ikapp mig på internet. Mest en massa bloggar, och det mest intressanta jag fick reda på var att Katrin&Alex tydligen (?) separerat och att Mint tydligen har en massa sjukt jätteviktigt att prata med mig om. Vilka länder har du medlat fred mellan??

Herregud, jag är så trött. Jag är hemma nu och jag har haft det bra. Jag har inte landat i sinnet än, men det beror mest på att jag aldrig landade om att jag ens hade farit iväg någonstans. Det kändes mest som om jag hade bytt umgängeskrets ett tag eller åkt till en annan stad i lite mer än en vecka. Inget särskilt liksom, fast inte på något negativt sätt. Jag har dock en gigantisk sömnskuld att ta igen, en massa människor att höra av mig till, en massa bilder att lägga in i datorn och en massa människor att mejla nämnda bilder till. En semesterflört (uh) och en del tacksägelser.

Men jag har en massa insikter om mig själv att smälta. En massa insikter som mest av allt handlar om andra människor och deras sätt att bete sig och hur jag skall ställa mig till det. Min moster, som jag alltid har trott varit den som stödde mig i allt jag gjorde, sa för några dagar sedan (när jag sist pratade med henne) på sitt skämtsamma sätt att jag nu inte skulle tatuera mig mer då jag ju inte var medlem av någon afrikansk stam och att jag inte skulle få några blommor av någon, för att han/hon/den/det ju skulle kunna säga att 'Du har ju en massa blommor på benet, du behöver inte fler'. Det var det första som gjorde mig .. Öhh, inte ledsen, men någon slags överraskande och negativ känsla med eftersmak blev det. Den första. Den insikten jag är på väg att komma till tack vare det är att jag måste omge mig med människor som är som jag, som tycker som jag .. Istället för människor som inte förstår.

Jag har nu fyra tatueringar, då jag gjorde två nya under tre av de dagarna jag var på min semesterresa. De håller på att läka nu, men eftersom de sitter på olika ställen på kroppen och jag har typ tiotusen miljoner myggbett, har jag svårt att hålla reda på vad jag får pilla på och vad jag INTE får pilla på. Till och med de av mina tatueringar som är läkta för länge sedan blir jag alldeles stel av när jag vidrört eller kliat, och får för mig att Shit, helvete, jag får ju inte röra!!.
Stackars mormor, hon fick höra att mina tatueringar var teckningar som skulle gå bort av sig själva efter ett tag. De gamla, vill säga - de nya har hon inte sett.
Jag är lite snål och kommer antagligen inte att lägga ut några bilder på dem. (Jag är egentligen mycket snål och vill inte att de skall kunna bli 'snodda'.)

Fyra dagar in på min semester blev jag biten av en hund. Jag gjorde ingenting alls mot den innan - den hoppade bara på mig, men efteråt fick jag ta en stelkrampsspruta. Jag överlevde, även om såren efter dess tänders bett inte har läkt än. Olyckligtvis bet hon i min vänstra vad, men lyckligtvis bet hon inte loss något kött (Min tatuering, hilfe!!!), som mamma (vem annars?) efteråt fantiserade ihop om att hon hade kunnat göra.

Nu är det några afrikaner som bråkar nedanför mitt vardagsrumsfönster. De kanske är ur min stam?? Hahahaha. Jösses, vad trött jag är. Funderar på att göra mer kaffe, men jag vill inte ha något. Mår lätt illa och känner mig lite skum i näsan/bihålorna. Vet ni hur mycket jag rökte där i mormors land? Vareviga dag. Många röker som skorstenar, och desto mer då det inte är förbjudet någonstans. Hell Sverige, där rökning är förbjudet överallt!! Och Hell förslaget om att förbjuda rökning även vid busshållsplatser och annat. (Om nu ett sådant förslag finns, vad vet jag.) Jag köpte i alla fall med mig en hel limpa av leopardmönstrad förpackning-cigaretter med leopardmönstrat filterpapper .. De kommer jag i alla fall att lägga ut bilder på. Gaaahh, sååå coola!!! Och bara 100:- för en hel limpa!!! De kommer jag att leva länge på, då jag ju egentligen inte röker. Fast jag gör det, fast jag inte gör det osv ..

Nu bråkar afrikanerna inte längre, men jag har huvudvärk ändå. Längtar så efter att få gå lägga mig i kväll. Borde laga mat, men det enda jag har hemma är soppa - som jag måste tillaga - och biffar.
Jeeesus, nu bråkar de igen! Skriker för full hals.

Om jag orkar lägger jag in bilderna på datorn i kväll och publicerar dem. Det vill säga, om jag orkar blogga mer. Två saker att göra är alltid jobbigare än en, särskilt som det ser ut som att jag inte kommer att göra någon av dem. Jag borde även logga in på Facebook och .. Tja, allt det där jag nämnde ovan om att ringa folk, tacksägelser osv. Minns inte riktigt, jag har skrivit så mycket nu.

Jag är medbjuden på en rockabillyspelning på Storan rätt snart. Skoj. En annan av mina insikter är dock att sluta ta till mig helhetsbilden av allt jag snöar in på och sluta ta till mig allt, allt, allt .. Jag skall bara vara mig själv och skita i definitioner och fackindelning, vad det än må gälla .. Bara vara mig själv. Livet blir mycket rikare så; dessutom mycket lättare, mindre komplicerat och mer äkta. Sedan kan andra hålla på bäst de vill med att ordna in mig i fack, vad skoj för dem att syssla med.
Spelningen skall jag dock gå på, om jag inte jobbar. Har inte orkat kolla upp det än. (Spelningen hade för övrigt inte mycket med precis nämnda insikt att göra.)

Tschüss.

Ps. Jag är inte det minsta rädd för att flyga. Tvärtom har jag svårt för att sitta still, blir uttråkad och välkomnar turbulens med Nu händer det åtminstone något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen medling alls :( Jag var bara glad och pratig och saknade dig, jag erkänner det, förlåt, jag ska alltid överdriva allt :D

Och så ville jag höra hur glad du blev när du fick veta att jag kommer till Sweden om 12 dagar, och stannar i en hel månad, och att jag kommer befinna mig ganska väldigt nära dig.

Och så ville jag berätta att jag skulle på baseball med Susan idag! Och att livet är så bra bara, ja, just precis så. Jag är lite för stressad för att hinna ge någon feedback på ditt bloginlägg dock, jag är ego och nöjer mig med att blogga här själv istället. Puss! Skönt att ha dig hemma!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Raringen lilla, förlåt min sarkasm!! :( :s

Jag kunde inte svara på ditt sms då mina pengar tog slut (tydligen skitdyrt att messa från utlandet), men det glömde jag skriva om i mitt inlägg .. :(

Orkar dock inte prata i kväll, även om jag först HADE tänkt ringa dig, när jag skrev .. Vill dock inte riskera att bli pigg, utan skall laga lite mat (soppa) och sedan lägga mig runt 21-21.30 .. I morgon!!?!?!?!?!!!?!?!!

LÖÖÖÖV

Ps. Jag blev JÄTTEGLAD!!!!!!

Anonym sa...

Men nej, inga ledsna smileys nu! Du får vara hur sarkastisk som helst, jag förstod, min ledsna smiley var en skämtsam ledsen sådan. Så det så. Eh, vad skönt det ska bli att umgås utan smileys!

Ikväll är jag busy som sagt ändå, jag ska ju på baseball strax! Jag har gjort mig i ordning och dränkt mig själv i solskydd så nu är jag redo, go SF Giants!

Imorgon kanske vi hinner prata, om det inte blir för sent för det är söndag och umgänges-dag här hemma eftersom jag varit så busy på sistone. Men kanske kanske! Fresten har mamma fixat en lägenhet jag får bo i i göteborg i lugn och ro, vid kortedala torg, så vi kan leka varje dag! Wee, eller okej, nu överdriver jag. Men ändå, nära. Fast jag kommer bli ensam när anders åker till värmland så vi får se hur jag gör då, men men men. Det kommer bli grymme, det vet du. Jag försöker ringa imorn bitti så får du berätta allt om din resa och jag får berätta allt om mina reseplaner!

Flera löv på dig!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Ja, jävla smileys .. :) :( :s :/, vem fan kan förstå allt???

Wheeeee för allt annat dock!! Call me, call on me .. Hahahaha. (Öh, Eric Prydz-låt, du kanske inte känner till den. )

Pöss!!!