GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



6 augusti 2008

Men, herre min je ..

Herregud, herreguuuuuuuud .. Så känner jag denna morgon. Jag somnade ca 21.3o i går kväll - tio i 21 låg jag i sängen, och så tog det ju en stund innan den där lilla smulan sömntablett började verka .. Så ungefär 21.3o. Och Mirtazapin är onda, jag menar verkligen det: O-N-D-A!! Jag sov i 1o.5 timmar och drömde en massa obegripliga saker .. Den sista drömmen (sedan gick jag upp) var om två män som var ute och flöt i en båt på någon slags turistort. De var ute och letade efter den ene mannens flickvän och märkte inte att de åkte ut genom grindarna som skiljde hajvattnet från 'turistvattnet'. Japp, det kom typ 2o hajar och en av männen råkade sträcka ut handen i vattnet, där han greppade tag om sin flickväns ankel och drog upp liket .. Jag vaknade, men hann innan dess se en liten bit av ansiktet - usch och fy. Sådan drömmar, mina vänner, sådana drömmar får man av Mirtazapin. 1o.5 timmar ..

Sedan, väl vaken, mådde jag hur illa som helst och var precis hur yr som helst. Ni vet så där som man ibland känner Jag måste sätta mig annars säckar jag ihop samt spyr? Japp, så kände jag. Jag fick sitta ner och borsta tänderna, sitta ner och morgontvätta ansiktet, sitta ner och andas och ta det lugnt. Till slut - det tog väl en halvtimme - hade jag gjort hela min morgontoalett. Jag släpade mig ut till köket där jag skyndade mig bäst jag kunde och greppade ostkåpan (med osten i), smörkåpan (med smör i) och skinkförpackningen. Sedan var det skynda, skynda innan yrseln anfaller igen till soffan och äta. Så småningom kunde jag gå upp och koka te och låta en C-vitamin brusa i ett glas vatten.
Tvättiden, den kom jag inte till förrän efter o9.3o. Det blir bara en omgång tvätt i dag. Det är tre maskiner kvar - två av dem kommer jag att få boka en ny tid till, och den tredje - en 4o-graders - kommer jag att ta med mig till jobbet på fredag. Måste ju ha med mig kläder när jag far, liksom ..

Men så här är det, så här är det för mig. En dag, första lediga dagen: yr, groggy och helt lealös (även om just denna första lediga dag är värre än vanligt). Andra lediga dagen: äntligen mig själv och enda dagen jag verkligen är ledig, i bemärkelsen kan göra sådant jag inte kan göra när jag jobbar. Tredje lediga dagen följs av första jobbnatten, så i praktiken är jag ledig en enda dag mellan varje trenätterspass. Det är tungt, tungt som fan. Inte ens gangsters får slita så mycket som jag, och definitivt inte för så lite pengar.

Nu måste jag till tvättstugan. Dricker kaffe just nu och hoppas verkligen piggna till till min fika med kompisen jag nämnde i går kväll. Jag har förresten kommit på ett namn på honom nu: Åskan. Just det. Inte så svårt att gissa vad han heter nu, tycker inte jag. Å andra sidan är jag kanske smartare än många av er? .. Å tredje sidan var det ju jag som kom på namnet, inte konstigt då att jag inte tycker att det är svårt att klura ut det riktiga namnet.

För att kunna dricka mitt morgonkaffe var jag tvungen att gå till den lilla kvartersaffären och köpa grädde, som jag fick pröjsa 17:- för 3 dl för, då 5:- läggs på när man betalar med kort. Sjukt irriterande, men jag orkar aldrig någonsin tjafsa om det. Trots att jag VET att de INTE FÅR göra så där, att det är något mellan affären och banken, inte mellan affärenbankenkunden. Jag ser istället till att jag har kontanter, eller så låter jag bli att handla. Denna gång kunde jag dock göra varken eller, så jag pröjsade det de ville ha. (Klåpare.)

Herregud, vad jobbigt det var att skriva detta inlägg. Jag missade bokstäver hela tiden och/eller skrev fel ord, ord som liknade dem jag egentligen skulle ha skrivit .. Kände, länge; läpade, släpade; orf, ord; osv.

Hej då, nu måste jag till tvättstugan! Vi har förresten fått en ny, high tech tvättmaskin, då den ena av de två gamla gått sönder. Ascool är den.

Inga kommentarer: