GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 augusti 2008

Mer sansad nu.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh

God morgon, god morgon.

Fy fan vilken huvudvärk jag har. Jag lyckades somna om ca kl o3 i natt, och sov till 11.3o. Så fort jag vaknade då somnade jag dock om och sov till 12. Fram till 12.30 hade jag ännu inte vaknat så pass att jag kunde röra mig eller tänka en aktiv tanke (om sådant som behövde/skulle göras), men 12.3o fick jag slutligen släpa mig upp. Nu, kl 13.19, har jag borstat tänderna och gjort övrig morgontoalett (sköljt näsan med en sådan här, rengjort och smörjt in ansiktet) och gett min katt mat. Dagens kraftprov består i, i turordning:

1. Att tillaga frukost och kaffe - måste ju göras
2. Att duscha - får gå snabbt som fan
3. Att gå ner till tappen och hämta paket - om jag orkar
4. Att gå ner till Lidl och handla mat - det är inte ner och handla som är det stora problemet, problemet är att ta sig upp igen
5. Att åka till stan, lämna tillbaka ett par byxor och fortsätta leta efter dem jag egentligen skulle ha - känns i skrivande stund stört omöjligt; stor chans att det förblir så

Men den allra första utmaningen, utmaning 1a .. Är att röra på sig överhuvudtaget. Mitt huvud formligen blixtrar av huvudvärk.

Fy fan, jag önskar faktiskt att jag inte hade bokat någon resa överhuvudtaget. Det enda, eller det första, jag hade behövt ägna mig åt på min snarkommande semester är att sova, vila, sova, vila, sova, vila och sova ut. Helvete.

Inga kommentarer: