GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



14 december 2008

Just nu delar jag avdelning med en död människa.

Puhh, vilken natt det har varit! Den började inte bra (se rubrik) och den fortsatte segt. För en liten stund sedan var jag inne hos en tant och kände att Får jag inte pepparkakor NU, kommer jag (också) att dö. Jag fick alltså världens blodsockerdipp (då jag är så TRÖTT) och fann mig snart nog framför kakskåpet på jobbet, där jag tryckte i mig en halv, megasöt "lussekatt" utan saffran (är det ingen saffran i, är det fan ingen lussekatt!!!) och typ tre pepparkakshjärtan. Jag äter väldigt sällan socker, så jag säger detta: Herregud, vad sött allt är! Jag känner mig så däst nu - som vanligt efter att ha ätit vetemjöl. Och allt socker!! Usch. Men jag hade tur, jag lyckades i alla fall att inte dö.

I natt satt jag och beställde smink. Jag har ruvat på en liten sminkhemlighet ett tag nu, men det gör jag snart inte längre. Titta här, titta här, titta här. Alldeles fantastiskt mineralsmink!!! Jag har ett flertal ID Bare Escentuals-produkter, som jag i ärlighetens namn tycker SUGER RÖVPUNG. Fy fan, vad dåliga de är!! Det enda som är okej är löspudret Mineral veil; det gör i alla fall ingenting direkt dåligt. Men concealern täcker inte (och gav Hårdrocksskatan utslag), medan foundationen ger mig ansiktsklåda inte av denna värld .. Det är tydligen pga bismuten de har i. Everyday Minerals-produkterna har inget bismut i sig. Men, det roligaste av det roliga (och det jag gjorde i natt): Man kan beställa gratis prova på-kit!! Då får man fem små burkar - valfria i så måtto att tre måste vara foundations eller puder (vilka som helst), en concealer och en rouge. Varenda foundation finns sedan i sin tur i fyra olika formulor: intensive, som är heltäckande; matte, som är matt; semi-matte, som ger en "satin finish" och alltså är halvglansig; original glo som skall vara glansig. (Det är också skillnad i vilken formula som är bäst för vilken hudtyp - original glo är mest 'fuktig', medan intensive är minst.) Rougerna finns i en uppsjö av färger (med/utan och med mer/mindre skimmer) och likaså foundationerna! Och concealerna! Det enda man betalar för detta prova på-kit är portot på $4.60. Jag skämtar inte! Jag har gjort detta en gång redan, så jag vet att det funkar. Produkterna är super och jättedryga plus att man får mycket! Och om det inte vore nog, upptäckte jag tidigare i natt att det där prova på-kitet inte bara gäller en gång/person, utan en gång/beställning. Man kan alltså beställa hur många provkit som helst - vilket är skitbra, då utbudet är enormt! ($4.60 är ~37:- just nu.) LYCKA!!! Det finns även andra kit man kan köpa, men då får man - just det - betala för dem. Fast Everyday Minerals är skitbilligt - det största setet på tolv valfria produkter i full storlek (HELT valfria - även borstar och kroppsvård!) kostar $50+porto, alltså typ 440:-. Det är fan inte mycket!!! Leveransen tar ca en vecka och för mig blev det denna gång två prova på-kit, med olika produkter.

Ett av mina favoritprodukter i sminkväg är rouge. Åh, jag älskar denna uppfinning! Jag beställde:
Raspberry Sherbet - Delightfully playful with a hint of mystery, Raspberry Sherbet Blush is the ideal blend of color and shimmer. Its creamy sparkle and deliciously sweet berry tone make it the perfect shade for highlighting, contouring or allover color. ..
.. och Pink Ribbon (båda ur shimmer-serien, står precis bredvid varandra) - Beautiful and beneficial. Brighten your look with this soft shimmery pink and glow from within as all proceeds are contributed to the Susan G. Komen foundation. Sweep it on proudly knowing that you made a difference in our fight against breast cancer.
(Givetvis kollar jag alltid allt smink vad gäller färg, kvalitet mm på Makeupalley innan jag köper det. Sminkforumet #1!!! Och här är en konverteringssida.)

Sedan tidigare har jag rouget Best friends (ur matte-serien), som är en gammelrosa, underbar färg. Vidare beställde jag samma foundation i tre olika formulor och ett par andra foundations i ett par andra formulor (har matte hemma; beställde några i intensive och några i semi-matte). Plus två olika concealers (en per paket) - allt som allt tio burkar! För 74:-!! (Alla burkar är lika stora, vilket gör att t ex concealern kommer att räcka skitlänge, särskilt nu när jag har tre burkar. Tippar på att två concealers i provburkar är ungefär som en concealerburk i full storlek. Om mitt ögonmått tjänar mig!) Jag tycker att även foundationen räcker länge, även om burkstorleken är samma som hos concealern. Jag använder mina varje dag men det syns ännu inte på burkens innehåll. Och tänk på att man kan blanda mineralsmink burkar emellan, för att få just den nyansen och formulan man vill ha/behöver.

I går föreslog jag för Hårdrocksskatan att hon och jag skulle dela på ett 12-kit, men jag tror fan i mig att jag skulle kunna fylla upp ett helt själv! Nu längtar jag bara tills mina produkter kommer, så får jag ta det därifrån. Jag är optimistisk och tror att de hinner komma innan jul :)

Nu skall jag dricka lite mer te. Den där läkaren jag väntar på, som skall komma för att dödförklara min patient, får jag visst fortsätta vänta på. Men nu har i alla fall lite tid gått! Snart är jag hemma och skall sova och då är det endast 16 nätter kvar på detta gudsförgätna jobb.

PS. Det där prova på-kitet (samt alla andra kit) hittar ni under Make up - Custom kits. Eller här, varsågoda. Sedan skall ni dra över varje grej ni vill ha prov på för sig till kassan och släppa när er mus pekar på den (kassan). Det är först då de räknas som en del av kitet och inte som en enskild produkt som skall betalas för sig. DS.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilket toppentips! Har beställt nu ;-) Får jag tipsa om det i min blogg kanske??

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandra.

Självklart!! :)

Anonym sa...

Hej! tipsar om detta inlägget i min blogg också! hoppas de går bra :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Det går så bra, så! :)