GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



30 december 2007

Fantastiskt!

Hur fantastiskt är inte det, att man så ofta snubblar över precis det man behöver få se/höra/läsa/uppleva just när man behöver det?? Nu har det hänt igen.
Någon kvart efter min ångestsvada över förlorade och nypåtagna former snubblade jag in på denna, i mitt tycke just nu, helt underbara blogg. Där står precis det där jag ständigt behöver påminna mig själv om, det jag alltid behöver komma ihåg, det där som jag egentligen VET är sant men som suddas ut ur skallen varje gång andnöden kommer över mig. Men jag skall komma ihåg det, jag skall, jag skall, jag skall. Och jag SKALL KÄMPA. För fan, jag vet ju egentligen att jag är fin!

Nåja. Men ett litet cut ur den underbara texten avslutar jag detta inlägg. NJUT!:

'De som ser lyckliga, glada och avslappnade ut behöver enligt mig inte alltid vara den vackraste enligt rådande ideal. Tvärtom kan de vara svårt för betraktaren att förstå varför de är så nöjda med sig själv, men vid första anblicken är det ljuset, lättheten och glädjen man lägger märke till.

Ingen kan motstå. Den halvsnygga bruden med personlighet slår oftast så hårt mot betraktarens kritiska öga, och lämnar efter sig en eftersmak av avund, förtal och oförstående. Den dropdead-heta bruden sliter sitt hår och undrar varför inte folk kysser hennes höga godumliga kindben.'

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, är detta en variant av de personer som har "levande ögon"?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Djungelgusten.

Det kan man nog tänka sig, ja.