GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



30 december 2007

Le truth.

Jag är en seriös parfymjunkie. Inte i bemärkelsen att jag har 10.000 olika flaskor och ständigt måste ha flera, flera, FLERA utan i bemärkelsen att jag helt enkelt älskar parfymer, älskar att dofta gott och never leave home without it.
Ironiskt nog, men det antar jag är fallet med många seriöst intresserade av vad det nu må vara, har jag jättesvårt för att hitta the parfym. Ni vet så där att man blir golvad, stum och knockad - jag har helt enkelt jättesvårt att få en parfymorgasm.

Mina två favoritparfymer just nu är Never Lonely av Demeter och Chocolovers av Aquolina.

Det skall erkännas, när jag beställde och fick hem Never Lonely tyckte jag att den luktade jätteäckligt. 'Åh, fy fan!!', sa jag och ställde bort flaskan. Den stod i min hylla i nästan två månaders tid och jag sniffade på den då och då under tiden, alltid med samma rynk på näsan efteråt. Men så en dag hände något. Doften hade landat.
I produktbeskrivningen står det att den bland annat skall lukta choklad, vanilj, nutmeg och rosenträ - vilken den också gör. Saken är bara den att parfymerna av idag är så konstgjorda att man inte känner igen äkta chokladdoft om den så slänger sig ner framför en med en skylt och en bruksanvisning. (Hur nu en doft skulle kunna göra det.) Så ungefär två månader tog det innan lukten hade 'landat' i min näsa och gjort sig hemmastadd.
Och det är precis det alla säger om den - förutom att den luktar jättegott förstås - att den luktar så rent.
(Och så påstås den förstås innehålla feromoner - vilket man ju får tro på, om man vill.)

Chocolovers är en mer traditionell chokladdoft. Den är mer söt (något Never Lonely egentligen inte är) med mycket inslag av vanilj och ett stänk av citrusfrukter (apelsin & citron); dock ingetdera så mycket att det blir överväldigande eller kvalmigt, utan bara vansinnigt gott. Jag hade den på gymmet en dag (efteråt), och plötsligt började alla tala om att det luktade nybakat. Ingen dålig isbrytare :)
Underbar och rekommenderas varmt!!

Hur som helst, det jag skall komma fram till är att jag från och med nyss har en ny, tredje favoritparfym.
Introducing: Hotkiss Sugar Addict.
Oh, mama mia! Instant förälskelse!
När man först luktar på denna parfym luktar den ungefär som karamelliserat socker, fast med ett stänk av fräschör av typ citron eller syrligare apelsin. Och nu medan jag skrivit detta har den fått vila på handloven .. Lukten nu, ca 20 min senare, är helt underbar, men aningen svårbeskrivlig. Den luktar fortfarande karamelliserat socker, men inte lika intensivt nu utan lite mer laid back. Utöver det påminner lukten om det söta hos Bailey's - så, ja, i det stora hela luktar denna parfym av mättad grädde och karamelliserat socker.
(Och när jag sedan läser beskrivningen var jag inte alls fel ute: Knäck, vaniljböna och grädde.)

Jag är en sann sucker för egentligen allt som luktar nötter, choklad, kola, vanilj och/eller apelsin (det sistnämnda bara som en 'krydda', inte som en egen doft) - om DU också är det rekommenderar jag starkt alla tre parfymerna ovan!!! Det är bara att följa länkarna!

Ni ser ju hur det har gått för Chocolovers .. På blott 1.5 månader.


En annan favoritprodukt: Brazil nut Lip butter från Body Shop. Älskar hela serien, doften är magisk!!

Inga kommentarer: