GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



12 februari 2008

Bra dag i dag!

Japp, det har jag verkligen haft. En skitbra dag!

Den började väl kanske inte så bra, om vi skall börja från början, från midnatt. En jävla skitnatt hade jag på jobbet i går (söndag-måndag). Det var en massa astrista larm, utdragna katetrar och annat man inte på något sätt, någon gång kan legitimera på något annat sätt än jävligt onödigt. Jag avskyr sådana onödigheter.
Sedan, var morgonpeoplesen sen. Eller ja, de som inte var tänkta att vara först på plan var givetvis där, men den där störda Jehovas--vittnen-anmärka-på-mitt-smink-*** var det inte. Jag tycker inget vidare om henne, men så där är det ju .. Alla kan man ju inte tycka om (och Fan skall veta att inte alla tycker om mig heller!).

Sedan åkte jag hem för att sova en liten stund, innan läkarbesöket jag hade inbokat kl 15, gårdagen måndag. På vägen från jobbet till bussen på morgonen var jag så där morgonrusig och lycklig - det var nämligen gryning. Klockan sju!! Vi går verkligen mot ljusare tider, ett tag trodde jag fan inte det.

Väl hemma fick den alltid utsvultna Satanistkatten mat, och jag kom så småningom i säng. Då jag visste att jag skulle gå upp mycket tidigare än jag brukar och även hade med mig vetskapen (och erfarenheten) om min talang för väckarklocksavstängning-i-sömnen, sov jag lätt, oroligt och nervöst. Minns att jag hade mycket svårt att somna och länge var på gränsen. Sömn efter dagjobb är inte samma som sömn efter nattjobb, serni - dagsömnen är mycket jobbigare då den är en kombination av svimning, kollaps, utmattning och trötthet. Man (jag) svävar liksom omkring jättelänge och är liksom yr, varken sovande eller vaken - medan man på natten bara somnar. Blessed nattsömn! Minns också att Satanistkatten kom och la sig på mig vid ett tillfälle, något jag har börjat ha riktigt ont av. Jag kan inte röra mig med henne på mig och att inte kunna röra mig ger mig automatiskt panik. Minns att jag avfärdade henne bryskt, liksom nästan kastade av henne. Det har jag riktigt dåligt samvete för nu i efterhand. (Allvar, jag skulle aldrig, aaaaaaaldrig någonsin kunna ta en sådan där helkroppsspabehandling där de rullar in en i alger eller plastfolie eller vad de nu påstår är helande; heller skulle jag aldrig kunna medverka i en filmscen där jag förutsätts ligga i en stängd kista (än mindre i en stängd kista i en sådan där 'låda' på ett bårhus - SKJUT MIG HELLRE! Jag har någon form av supernära klaustrofobi, förmodar jag.)

Anyway. I god tid var jag hos läkaren, och jag har fan i mig den bäste läkaren i världen! Jag satt där i en timma och pratade om min mage och om annat, och Fan vet hur många som under tiden satt där utanför och väntade, bitande på naglarna på grund av sina diverse sjukdomar. (Äckel.) Han fick höra allt och han lyssnade på allt jag hade att säga och vi svävade som vanligt ut en massa. Han är bästare än bästast!!

Jag fick Tryptizol utskrivet, en medicin som egentligen är antidepressiv men som i (för) låga doser enbart är smärtstillande, då den kapar nerverna i ryggraden i höjd med magen ungefär. Den skulle jag ta i samband med att jag går på mina nattpass i en månad, sedan skulle vi utvärdera. (Eftersom jag har som mest ont i samband med att jag jobbar eller strax efteråt.) Jag fick även Minifom utskrivet på recept. (Hör du det, Sandy - Minifom finns på recept! Visste du det??)

Väl hemma åt jag middag/första måltiden efter mitt uppvaknande kl 13.15. (Shit, jag kom precis på att jag inte har duschat i dag, haha!) Gosade lite med katten och satt lite vid datorn. Kl 20.25 begav jag mig till jobbet, av sociala skäl - jag börjar ju egentligen inte förrän 23, men å andra sidan var det ju inte mitt jobb jag var social på.

Och här sitter jag nu, mot slutet av detta inlägg, på expeditionen på jobbet och .. Fryser. Det är så grymt kallt här! Det är grymt kallt att jag nyss skar mig på min egna nagel - eftersom huden på den fingertoppen jag råkade skrapa emot nageln är iskall. Det gör ont och svider nu.
Men jag är glad, åh så glad och harmonisk och lycklig. Inte har jag ont i magen heller, och inte är jag trött. En bra jävla dag i dag, som sagt. Helt enkelt!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hihi, du fick inte minifoRm då?? Haha. Är det vanliga men du får dem på recept för att komma upp i högkostnad? Och du, jag vet inte vad en kexchoklad kostar för jag gillar inte kexchoklad.. men under 10 kr skulle jag tro. Varför så nyfiken på det??
Ha en bra sista natt! Kram!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

'MinifoRm', hahahaha =D
Jag får dem på recept, punkt. Jag vet inte varför, men det är väl billigare så? Ja, vi lär ju märka :)

Nyfiken bara för att min affärsturk sa '7 kronor för dig', när jag frågade vad den kostade. Undrade bara om det stämde att det var just för mig :P

Kramis!

Ps. Tack, det hade jag :)