GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



14 februari 2008

Magmisstag den fjortonde februari.

* inte bajsat .. På över två dygn.
* för många smärtstillande tabletter. Redan kl 14 hade jag tagit fem stycken, vilket till att börja med enbart resulterade i en plötsligt och extrem .. Muntorrhet är fel att kalla det, då all saliv all over försvann och det kändes som att vara i öknen och andas in sand. Så känns det fortfarande - inte en droppe saliv i sikte varken i munnen eller näsan eller svalget eller strupen. Torrt som krut.
* förtärandet av ett äpple. Jag kan för mitt liv inte äta äpplen - min mage klarar verkligen inte av dem - men jag fortsätter att tro att jag kan det. Jag vill ju så gärna! Det resulterade som vanligt i magknip, sveda i magen och en tredje smärta i form av ett enormt sug (i magen) .. Vilket medförde både ett intag av fler tabletter och intag av mat - och det sistnämda omkullvälter ju hela poängen med ett äpple som mellanmål.

Nu kan jag inte komma på fler misstag, om vi inte skall börja räkna upp de filosofiska och existentiella och medicinska - varför finns jag? Varför finns IBS? Hur kom jag hit där jag är i dag? Vad beror IBS på, vad orsakar det? Tänk om jag aldrig blir frisk?

Ni ser själva. Så kan man ju inte tänka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vänta nu, äta Äpple är väl också assocerat till främst gallbesvär!?

Anonym sa...

hejsan tittar in lite bara

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Toppen! DET också!?!

Starfield.

Du är så välkommen, så!