GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



10 mars 2008

FÖRKLARING.

Jag bloggar inte för att jag mår dåligt. Jag svarar inte i telefon eller på sms och jag sitter inte på msn för att jag mår dåligt. Jag är helt slutkörd, helt fysiskt slutkörd, nästintill blåslagen utan att vara synligt blåslagen. Jag orkar inte med mitt jobb och i morgon kommer jag eventuellt att sjukskriva mig. De här två dagarna jag hittills varit ledig har jag nästan precis hunnit vila upp mig så pass att jag nu kan sätta igång att vila upp mig på riktigt. Förstår ni? Nästan precis nu, när det är dryga 24 h kvar till nästa 3 nätters-pass. Jag känner just nu att jag inte orkar med det. Inte alls och absolut inte.
Jag har gjort om mitt framtidsschema och bestämt mig för att påbörja mina heltidsstudier VT 09 istället för HT 09, vilket var den ursprungliga planen. Och ändå, ändå undrar jag hur jag skall orka. Hur jag skall orka jobba natt 15 nätter/månad i nio månader till * - trots att jag ju precis kortat min tid med nio månader.
Jag orkar inte. Jag är helt utmattad och jag orkar inte. Nu skall jag dricka mitt te och sova.

Ps. Och till råga på det, bara för att make hell more firey, har jag typiska symptom på förkylning, influensa och döden; snuva, enorm trötthet, huvudvärk, inget bajs (diarrén kommer först senare), illamående inte av denna värld och äckelpäckelsmak och -känsla i gom, strupe och näsa. Ds.


Pps. Om någon nu börjar oroa sig något alldeles vansinnigt mycket - tänk på att jag var VÄLDIGT trött när jag skrev detta. Tänk på det och knip. För jag orkar då fan inte börja trösta er nu mitt i allting. Dds.


* Att jobba natt så här mycket som jag gör är det enda alternativet för detta år. Att jobba dag går inte, då jag tänkt plugga på distans vid sidan av jobbet denna vår och höst. Att gå ner i tid går inte, det lönar sig helt enkelt inte ekonomiskt - då får jag inga pengar över som jag kan spara till vårens studier, vilket är en av två poänger med att jag tänkt jobba denna höst också. Den andra poängen är att jag saknar CSN-poäng för att kunna plugga i höst. Men till nästa vår då, peppar, peppar!


Hej då så länge.

3 kommentarer:

"Pooptroop" sa...

jag kan komma med soppa

Anonym sa...

Okej, men en varm kram till dig ändå! För jag(vi?) saknar dig!

Anonym sa...

Krya på dig & sköt om dig bruden!
Kom ihåg att låta Satanistkatten pussa på dig morgon, middag och kväll - sånt gör underverk! ;o)
*krya på dig-kram*