GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



16 mars 2008

Högt över isen!

Jag mår fint, jag mår finfint! Detta är dock första dagen på länge jag överhuvudtaget närmat mig datorn, eller snarare bloggen .. Sorry om jag oroat någon med min frånvaro, med tanke på mitt sista inlägg .. Men jag mår fint!
Jag har insett några saker, eller snarare om-insett dem; vi är på väg mot ljusare, varmare och soligare tider och jag har mycket att se fram emot och ett jävla tålamod till det ..
Dessutom har jag kommit till ännu säkrare terms med vissa saker; jag tycker inte om och VILL INTE vara kvar på mitt jobb - jag kommer att jobba året ut och spara alla pengar jag kan och sedan skiter jag i jobbet (vill aldrig mer dit) och börjar plugga (om allt vill sig väl, det är ju det där med CSN-poängen - men jag SKALL få ihop dem till dess, helt enkelt. Jag måste!!). Jag skall ta körkort och jag skall gå ner i vikt och träna upp min kropp till dess forna glans - för hur jag än gör kan jag inte komma ifrån att jag sörjer min kropp som den var 'förut', när den var fit och min trivsel-smal. Jag ser SÅ fram emot att betala klart min kreditskuld och att kunna penga-andas ut lite! Att bara kunna köpa något .. Jag ser fram emot Metaltown, min tatuering i april och lätta studier!


En sak är lite lustig, som jag skrev ner i min kalender för några dagar sedan (citat): Det är lustigt, det känns som om jag precis har vaknat och sett vilket jävla skitjobb jag har och vilket jävla skitställe jag bor på .. Som att jag precis har vaknat .. Det är så där, tror jag, att saker och ting, insikter, kommer till en när man är redo, när de har malts färdigt i bakhuvudet och det är dags för dem att dyka upp och, helt enkelt, när det är rätt tid i livet. Att man mognar och att sakerna själva mognar, och först då det är färdigt kommer de till en. Inte så mycket att det är något slags öde eller någon förutbestämd mening; jag tror tvärtom att man skall se till att skapa mening med det som händer.

Men, men! Solen har lyst i två hela dagar nu, jag har varit ledig och sovit om nätterna (allvarligt, efter fyra års nattjobb - det finns INGET HÄRLIGARE än att lägga sig i sängen på kvällen, sova hela natten och vakna tidigt på morgonen!!! Inte senare än 8, men runt kl 6 är mest välkommet! Så jävla underbart!!!) Snart skall jag ut på promenad och sedan kommer kanske Hårdrocksskatan hit för att se på LA Ink med mig. Jag älskar Kat, någon gång i livet måste jag bli tatuerad av henne! (Miami Ink verkar inte sändas just nu??)

Nåja. Som ni ser, jag mår finfint! Det enda sättet jag skulle kunna må finare på än jag gör just nu är om jag hade betalat klart min skuld, tatuerat (och läkt) min vad, tagit körkort, slutfört mina distansstudier, slutat jobba, påbörjat lyckade heltidsstudier på universitetet, återfått min supersnygga och fit-ta kropp och tatuerat min överarm som en sammafattning av allt detta! Men det kommer!!! (Så småningom vill jag dessutom flytta in till stan :P)

10 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

meh. bor du inte i stan?!!

/vasastan rules.



;)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Men dra åt helvete.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Dräpande kommentar nummer två: Hellre ensamboende i förorten än sambo i Vasastan. HA!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

:D

Anonym sa...

Solen lyser my as! Precis slutat nattjobba och fick stanna 1,5 timma extra (utöver ordinarie 10 timmar) för att dagpersonalen snöat/kört fast i snön...

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Jag veeeet! I dag lyser den inte; vem hade kunnat tro det efter en så fin helg som var!? Men du får väl kval.betalt, hoppas jag!?

Anonym sa...

Vete faaan om man jobbar inom Landstinget...

Men det blir ljusare iaf och det är jätteskönt! Och innerst inne gillar jag snö! Den får bara aldrig ligga kvar längre.

Ta hand om dig!

Anonym sa...

vad kul att du uppdaterat :)
plugga vill jag också göra men just nu kan jag inte lämna jobbet, men så småningom kommer jag nog gå ner på deltid och återuppta studierna

puzz sötnos

"Pooptroop" sa...

nu är du allt saknad...

Sandra sa...

Miss you darling!!!!!