GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



9 april 2008

STORTATUERING, FINALLY DONE!!!

Jaha, ja, då var min första stortatuering äntligen gjord! Känns smått sanslöst - först trodde jag ju aldrig att den dagen skulle komma, sedan trodde jag aldrig att den skulle ta slut. Men nu, så här ett dygn senare, är jag inplastad, öm som en sate och helt slut i både kropp och knopp. Och då sov jag ändå till strax över 9.30 i morse!
Det hela gick bra och tatueraren (gästtatuerare hos Heidi Hay) var supersnabb så det tog 'bara' 4.5 h - men, ärligt talat, fy fan vad ont det gjorde emellanåt. Being a tough shit that I really want to be är det verkligen svårt för mig att så här i efterhand erkänna att det gjorde ont och att det emellanåt gjorde riktigt jävla skitont, men det gjorde det faktiskt. (Läs snabbt, jag kanske raderar de där meningarna snart :D)

Här är lite bilder, sedan går jag och tvättar min tatuering (Sean har andra läkningsrekommendationer än andra: Bara tvätt och plast i hela tre första dagar, och först sedan insmörjning), för att sedan lägga mig och fortsätta vila. Pratade med Lillebror dearest i telefon för någon halvtimme sedan, och båda längtar vi tills denna dag är slut. Han vill hem från jobbet och jag vill bara SOVA!! Håll tillgodo då, till nästa gång jag orkar blogga!

Getting there .. Efter ca 3.5 h .. Vi körde hela tiden i stort sett, för att jag ville det.

FINALLY FUCKING DONE!! Oh, the relief ..

Yeah, gissa vem som är vem ..

Så här dagen efter är jag precis hur svullen som helst, som synes ser det ut som om jag har benödem. Att sätta ner foten är bara att glömma, ligga still eller halta på tårna is the shit!

Det gjorde som mest ont på foten, vid fotknölen och nere vid ankeln - asont!! När han var på foten ryckte den utom min kontroll och jag var på fullt allvar rädd att jag skulle råka sparka honom i ansiktet. Det gjorde även skitont där uppe bakom knät, då det är en massa nerver där. Men mot slutet gjorde det faktiskt lika jävla ont var han än var. Men nu är den KLAR, thank you god! Nu skall jag bara läka också!

Hej så länge!

11 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

attans jävlar vad coolt!!! får man fråga vad kalaset kostade?

Anonym sa...

Jätteläckert!! Den röda färgen passar dig! :o)

Du har precis visat bilder på en av mina tidigaste idéer. Jag lade den dock åt sidan eftersom jag och blommor inte matchar så bra.

Känner igen det du skriver om okontrollerad bensparkning oxå. Visst är det lite läskigt!?

Ser fram emot bilder när underverket (eller ska jag kalla det undervÄrk? ;o) är läkt.

Sköt om dig!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Hihihihihi, tacktack ;)
Kalaset kom sig att kosta det lägsta av priserna jag hade fått på förhand - nämligen 6000:- riksdaler allt som allt.

Cinsel.

Naaaww, Cinsel, du är alltid så rar mot mig! :) Tack!!

Jag måste, verkligen MÅSTE påpeka att det dock inte är 'blommor' utan ROSOR.
Men - bara för att det är du - förlåter jag dig! ;)

Ja, det med foten var läskigt men framför allt gjorde det ju så förbannat ONT. Det var jag inte alls förberedd på innan (och tur var väl det)!

Hahaha, ja, just nu är det fan i mig undervÄrk mest av allt!


Nu måste jag sova, godnatt peeps!
KRAMAR!

Anonym sa...

Men din lilla läckerbit, den blev ju hur snygg som helst! Jag vet inte vad jag ska säga, den är bara så snygg och passar dig så ruggigt fint. Söta du :)

"Pooptroop" sa...

Den ska du vara sjukt nöjd med :)

Anonym sa...

yeaaja nice =)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Iiiihh, tack söta DU, tack så mycket! Vad glad jag blev när just DU sa så :)
TACK!! :)

Ps. Hallå, höras snart eller?? Jaaaaaaaaaa

Poop.

Det är jag! Ännu mer när den läkt ;)

Aiila.

Yeaaja, TACK!! :)

Anonym sa...

läckert, jag skulle inte våga, jag gillar tatueringar på andra men inte på mig själv, jag håller mig till piercingar ;)

gjorde du den på east ?
puzz

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Catya.

Tack, raring!! :)

Nej, jag gjorde den som sagt på Heidi Hay Tattoo - East ligger väl i Sthlm och där bor faktikst inte jag!! :P

Inte våga, varför inte? Själv håller jag mig med både tatueringar och piercingar ;)

Kramkram

Anonym sa...

WOW! mäktig gadd:) riktigt snygg!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Tatuerad superslyna.

Hehehehehe, sa ju att du skulle gilla den!!!!!! Tacktacktack!! =)