GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



10 maj 2008

PLÅSTER PÅ SÅREN.

När jag, mycket arg och missmodig, stegade vägen fram till bussen som skulle ta mig till jobbet, tänkte jag: 'Fan, jävla skithelvete. Om det ändå vore röd dag i dag, så att man visste varför man jobbade.'
När jag, ännu argare och ännu mer missmodig, klev av bussen och med tunga steg klev vägen fram till jobbet, tänkte jag: 'Fan, fan, fan. Jävla skitjobb. Jag är så arg. Jag skulle vilja ha något riktigt fett att möla i mig. Tänk om det skulle finnas uppvispad osockrad grädde på jobbet ..'

Vad hände?

1. Det är pingstafton i dag. Pingstdagen om en timme.
2. Det fanns grädde på jobbet. Uppvispad och osötad. Med tillhörande jordgubbar.

Jaja. Tro nu inte att du har lyckats muta mig, jobbjävel. Bara för i natt. Kanske.

Inga kommentarer: