GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



10 maj 2008

TRIST!!

Det känns så jävla SKIT att jag skall jobba i natt. Så jävla mycket SKIT att jag inte kan beskriva det. Hårdrocksskatan var här tidigare i dag; vi 'grillade' grönsaker i ugn och vi 'grillade' biffar i stekpanna och åt allt ute på min ljuvliga balkong med kryddor+turkisk yoghurt som dressing. Det var supergott och hon tyckte att vi därmed hade invigt sommaren, men allteftersom timmarna gick blev jobbet desto mer påtagligt .. Och desto större blev kontrasten mellan önskade cigg+vin och JOBB .. Skitjobb!
Och för att göra matters worse kom jag på att jag ju skall jobba i morgon också .. Gah, jävla skit!! Övermorgon skall vi inte ens tala om ..

Men det är sommar och det är underbart. Inte alls för varmt eller jobbigt med värme eller annan sådan bullshit som jag sett och läst här och där i den här så kallade bloggosfären .. Skitsnack!

Jag har suttit på min balkong i ett par timmar nu på kvällen, invirad i en filt och den andra bakom huvudet, och läst Silmarillion. Till det har jag ätit blåbär+turkisk yoghurt och druckit vatten. Lätt att jag kommer smälla i mig 1 l turkyoghurt/två dagar, inga problem! Är ju så jävla gott att det är löjligt.

Jaja, jag får väl börja röra på mig .. Skall ju som sagt jobba i natt, sägs det .. Jävla kukskit.
På sistone har jag verkligen inte velat åka till jobbet - någonsin, alls. Men så emot det som jag är nu och i dag, så 'stretigt' har det nog aldrig känts hittills.
Jobb. På helger - när det är soligt, varmt, vackert, fint och somrigt. Ett sådant jävla påhitt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja det ÄR ett JÄVLA påhitt!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Regeln.

Jaa!! Kukskithelvetesjävlafanskapsskitpåhitt!!!!!!