GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



13 juni 2008

MC-boots.

Ni vet, jag är en sådan där som plötsligt bara VET saker. Visst, vissa saker måste man fundera på innan man fattar ett beslut , vissa saker tvekar man inför ibland .. Men det mesta, hos mig och i mitt liv sker på ren impuls, på rena infall. Plötsligt bara VET jag. Jag kan räkna upp tusen exempel på detta, men det intressanta är nu detta: Så visste jag för några veckor sedan plötsligt att i höst och vinter, då, då skall jag ha MC-boots. Till snön, vätan och kylan. Det är ju helt fantastiskt, varför har jag inte tänkt på det underbara med MC-boots innan? Nej, tanken slog mig inte ens när jag hade Militärens dito mitt framför ögonen på mig i en park någon av de där första soliga dagarna i april. Men, men. Nyss sökte jag på nätet efter MC-boots och jag hittade ett par som jag definitivt minst sagt gillade. Och det är egentligen därför jag skriver detta inlägg, för att spara länken till skorna. (Nej, bokmärkning funkar inte för mig - den möjligheten har jag för länge sedan förbrukat och allt är en enda röra. En länkröra.)
Tadaaa, beskåda underverken!!! Inte ens tusen spänn, det är ju som hittat.
Shit, skall det vara på det där viset gör det ju inget om hösten, regnen, kylan och snön kommer .. Hehe.

En sak som dock gör mig ledsen är dessa jävla trender. Jag hade ingen aning om att MC-boots är eller har varit trendigt och inne, men tydligen är/var de det (nyligen?). Jag hatar att ha på mig saker som är trendiga och inne - saker som är trendiga och inne förlorar all sin ursprungliga mening och folk har dem på sig bara för att de är inne och inte för att de egentligen tycker att sakerna är snygga i sig och/eller representerar något, både i sig själva och i ens personlighet. Jag hatar trender och det skall (rättare sagt skulle, det har inte hänt på många år) mycket till för att jag skulle ta på mig något som är trendigt. Ju mer hypat, desto större växer sig min motvilja mot just den varan. Någon kanske tycker att detta är fjantigt, men det skiter väl jag i. Så tycker jag.
(Det faktum att det varit/är trendigt fick jag veta tack vare min sökningsmetod efter bootsen. Jag skulle tvunget googla.)

Och det är väl klart som fan man köper MC-boots av ett riktigt märke, och inte något tillverkat av Din Sko, Vagabond eller Wedins. Hujeda mig.

Jag har förresten varit och signat kakel- och parkettläggningskontrakt hos bovärden. Yay. Nu skall jag gå kolla vem det var jag fick sms ifrån. Be at peace så länge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar*

vilken ENERGI du har när du skriver!!! *digga*

hej å hå rätt fram bara :D

haha!

skönt med sånna människor!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Petra.

Vad rar du är, Petra!! Tack så mycket!! :)