GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



17 juni 2008

Vad skönt.

Nu sitter jag här och lyssnar på The Smiths (säger jag som om jag hade en aning om något, eller brydde mig) och är lite lat och därför stressad. Skall fixa en grej åt mamma samt äta och sminka mig, och allt skall vara klart om 1 h 30 min. Och här sitter jag och bloggar.

Pratade med mamma nyss och berättade hur jag verkligen inte har pengar och inte kommer att ha några under halva hösten.
- 'Verkligen inga pengar alls, mamma, bokstavligt!'
- 'Det är inte att du inte har pengar, det är hur du prioriterar dem.'
- 'Jag prioriterar mitt körkort framför allt. Kommer att lägga undan en massa pengar för det varje månad. (.. Bla, bla. ..) Jag prioriterar det jag tycker är viktigt, körkortet och tatueringar.'
- 'Vaddå, skall du ha fler?'
(Ett pyttelitet 'Helvete!' hann dyka upp i huvudet.)
- 'Ja.'
- 'Var då?'
- 'Jag skall ha en rätt liten på vänster överarm, och så en på bröstet som jag har tid för nu i september.'
- 'Det är sättet du prioriterar på .. '

Jag som hade trott att alla mina framtida tatueringar skulle bli något som aldrig skulle diskuteras, utan att de skulle vara som gubben i lådan som plötsligt kommer att dyka upp men som ingen kommer att låtsas om. Rätt skönt att det inte kommer att vara så.

Nu måste jag göra den där grejen åt mamma. Tschüss!

Inga kommentarer: