GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



4 augusti 2008

Bloggar och BLOGGAR.

Det är stunder som dessa jag önskar att jag inte varit så kritisk och nitisk med mitt bloggläsande, att jag inte hade dissat och ditchat så många .. Jag har ju inget att läsa!! Om och om igen klickar jag mig in till 'mina' bloggar, men ingen förutom Bloggkommentatorerna har ju uppdaterat ..
Vet ni, min favoritblogg har faktiskt visat sig vara Karin Olofssons. Tydligen - jag visste inte om det själv för inte så länge sedan. Varför? För att hon verkar .. Tja, ha kul. Hon verkar energisk och glad, det verkar hända saker ständigt och jämt, hon verkar hinna med så mycket!! Och, skall jag vara helt ärlig (även om detta kanske kan anses fjantigt av någon) ger hon mig inspiration till samma sak: att göra mer, att orka mer, att flänga mer. Att läsa hennes blogg ger mig energi.

Där har du, Karin.

Dessutom har hon och ett flertal andra bloggare lyckats framställa Gävle (medvetet eller omedvetet) som en skojig stad, vilket jag behöver nu när jag så där lite smålatent funderar över vilken stad jag skulle kunna sticka till och plugga i i ett halvår eller så ..

4 kommentarer:

Sandra sa...

Ja jag har väl inte framställt Gävle som direkt rolig stad men jag trivs! Och skulle ju trivas extremt bra om DU pluggade här, fatta vad kul!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Ja, jag VET, jag har också tänkt på det!! Fy fan vad kul det skulle vara!!!
Dock får jag se, jag har kollat lite på högskolans utbud, och hur man än vänder och vrider på det verkar det som att högskolorna ute i landet inte har så mycket att erbjuda .. Men jag skall kolla mer, halvkollade bara förut egentligen .. Håll tummarna :)

Pösskram!!

Anonym sa...

Gävle är en kanonbra stad med trevliga människor!
Men dom infödda påstår motsatsen av nån anledning!?! Taskig självkänsla kanske..? ;o)

Kul att du har hittat tillbaka till bloggeriet förresten!
Du är nämligen #1 på min favoritblogglista!!
Eeh.. *rodnar* Eller du skulle åtminstone varit det om jag hade haft en sådan lista. :o)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel:

Det är väl ofta så, där man bor trivs man inte lika bra som på andra ställen, som verka mer exotiska och spännande??

Åhh, det är väl min tur att rodna nu!! Tack, vad rar du är!!! :) :)
Jag gör så gott jag kan, rätt vad det är känner jag inte för det längre och så kommer det tillbaka och försvinner och kommer tillbaka .. Men jag tackar så mycket för att jag får vara nummer ett på listan du inte har ;)

Kram!!