GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



4 augusti 2008

Så där, ja.

Så där. Så där har jag det alltså, nuförtiden. Det är de där magnesiumtabletterna jag tar, tack gud för dem!! Ni vet, jag har ju alltid haft problem med förstoppning. Men no more, no more I say!! Jag fick nämligen rådet att testa att inta magnesium. Det exakta rådet var faktiskt att överdosera magnesium, och det gör jag. Den rekommenderade dagsdosen är 500 mg (vill jag minnas; den kan även vara 35o - hmm .. ) och jag tar 750 mg - dvs tre tabletter/dag. Det är inte farligt att överdosera det då kroppen inte lagrar överskottsmagnesium. (Dessutom är det faktiskt så, på tal om det, att många av oss svenskar har brist på nämnda ämne.) Magnesium är egentligen inte någon laxantia (och därmed finns ingen tillvänjningsrisk eller risk för utebliven effekt vid längre tids användning) - bajsandet är 'egentligen' en effekt av själva överdoseringen.
Eller .. Nja, jag tar dem kanske inte exakt varje dag, men säg fem-sex dagar av sju. Ungefär. Och det fungerar skitbra! Magen är mycket mer i ordning än tidigare och jag får faktiskt bajsa - vilket är en jävla stor lyx, skall ni som inte har detta problem veta. Åh, så svårt det kan vara att bajsa och så jobbigt det är att vara förstoppad!!
Min mage är i alla fall alive and kicking numera, och jag tror inte att den kan bli mer i lag än så här så länge jag jobbar natt 15 nätter/månad och inte har fasta, likadana rutiner varje dag. Men det kommer!

Jag skulle önska att jag kunde gå upp och hämta min magnesiumburk och fota den för att lägga upp här, men jag har min katt liggande bakom mig i stolen. Hon verkar ligga skönt så jag vill inte störa genom att gå fram och åter, resa mig och sätta mig. Mitt tips är i alla fall Ledins magnesium från hälsokosten, 79:- för 100 tabletter.

Jag skulle egentligen önska att jag kunde fota en massa saker åt er och lägga upp i denna blogg. Men det mesta är ointressant, tror jag nog. Vad skulle jag fota liksom? Utöver det är jag helt värdelös på att fota och har dessutom en skitkass kamera. Och så ligger min katt där hon ligger, som sagt.

Nu måste jag göra annat. Bajs på er så länge.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nu svarar jag här (trots att det inte är ngn lunarstorm:). Jag ser kommentaren men bloggen uppdaterar inte är cp när jag loggar in idag också.. blogg.se..=skit! Med tanke på skit (haha) vad bra att du hittat ngt som hjälper! Min mage är helt okej nuför tiden, bajsar varje morgon efter frukost:) Snart snart ar du semester och om 6 veckor har jag mina tre veckor!! Nä nu ska jag duscha.. Massa kramar!!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Jepp, ditt hat mot blogg.se verkar ständigt späs på med nya incidenter, hahaha! :D

Vad skönt för dig att din mage (också) fungerar!! Tar du fortfarande Inolaxol+Visiblin som du gjorde förut, eller är det helt enkelt dina numera fasta, regelbundna rutiner som gjort susen? Jag tror faktiskt på att rutiner gör mycket bra ..
Jag bajsar för övrigt också efter frukost (eller 'frukost', beroende på hur jag har jobbat) majoriteten av mina dagar .. Så skönt!!!!!!

Ahh, jag skulle inte vilja byta med dig och ha semestern så långt bort .. Även om du kanske inte är lika trött som jag, plus att det i alla fall är skönt när den väl kommer!

Skall också duscha nu, hehe! (I vilket fall hade jag fått sluta skriva, för herregud vilket långt svar det blev!) Kram!!