GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



4 augusti 2008

Gah ..

God morgon, god morgon.

Gårdagskvällen tillbringades i kära Mints telefonsällskap - flera, flera timmar av prat, prat, prat. Så skönt!!
Natten tillbringades på det förhatliga jobbet, där det inte slutade larma, skrikas, ramlas och kissas. Jag blir tokig!! Jag vill inte säga för mycket, men när ett visst nummer larmar har jag tagit för vana att peka fuck you åt nummertavlan i matsalen .. Men båda händernas fingrar. Och sedan även innan jag går in i nämnda rum. Med båda händernas fingrar. (Ingen ser mig, jag får göra vad jag vill.) Det kanske inte känns bättre så, men det känns i alla fall inte sämre.

Det är lite svindlande att tänka att nästa vecka, vid exakt den här tiden (om inte en kvart tidigare, om jag hinner med den bussen), har jag gått på semester. Och i morgon nästa vecka skall jag flyga. Up, up and away!! Det är lite svindlande - mest i bemärkelsen att jag knappt tror på det, att det liksom inte känns.

Men nåja. Vare sig det märks eller inte, går det himla segt för mig att skriva. Både i hjärnan men även i fingrarna - det går så segt, så segt och fingrarna är stela.
Jag har redan ätit frukost på jobbet (två kokta ägg överblivna från gårdagen och den resterande majonnäsen ur min tub) och till och med druckit ett glas kaffe med grädde. Det som blir nu är sminkborttagning, tandborstning och sömn. Och så ett sista fuck you, förstås:

Fyra nätter kvar till semestern. Komsi, komsi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du bloggat så mycket de här dagarna! Jag vet, jag påstod i telefonen att jag brukade sova så här dags men jag fastnade framför tv:n, jag skyller på det. Jag handlade en tröja åt mig själv idag, nästa vecka ska jag nämligen in till SF och träffa tjejerna för en kväll och vi ska visst testa en ny bar. Reviews på internet säger att det är ett sånt där ställe där alla är supersnygga, jag fick lite prestationsångest över hur jag skulle klä mig och var tvungen att shoppa lite. Jag passar inte på snyggve classy-ställen, jag är mer pub och casual you know (åh nej, nu bloggar jag i din blogg igen!). Nåja, det ska väl gå bra, i värsta fall får jag supa mig själv tillräckligt snygg innan jag går dit ;) Sov så gott gulle du, och fuck you på dig med!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Heeej, gumman!
Ja, jag gör så gott jag kan - i perioder :)

Ahh, så du 'unnade' dig också? :P
Du blir säkert jättefin! Och dessutom, om det nu skulle vara värsta jobbiga snyggve-stället, kan du ju trösta dig med att det är de det är fel på och inte dig! :D

Fuck you raring, nu avlägsnar jag mig härifrån.