GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



23 augusti 2008

Hej, bloggen!

Well, vad gör jag nu? Jo, jag lagar mat. Pratade mer med mor min i telefon nyss, och innan dess åt jag resten av soppan jag tillagade i går kväll och efter samtalet med henne åt jag sista biten paj som var kvar i kylen. Egentligen äter jag inte vetemjöl (då jag dels är överkänslig mot det och dels undviker kolhydrater), men många bitar paj har varit kvar i min frys sedan länge och jag orkade verkligen inte bry mig om livet när jag kom hem i går kl 11.3o. Så jag åt den i går, och den där sista biten var allt som blev kvar av en hel påse. (Var ashungrig när jag kom hem, då jag inte fick någon frukost kl o2.3o på morgonen då vi vaknade innan vi skulle till flygplatsen. Min mors vänner (som vi var hos) frågade om vi ville äta, men mor min var snabb med att svara nej, då hon absolut inte äter så tidigt på morgonen (typ kl 12 är väl tidigast i hennes värld) och därmed inte kan tänka sig att någon annan heller kan äta vid den 'otänkbara' tiden. Själv är jag helt tvärtom, jag äter när jag vaknar - när det än är! I efterhand tyckte hon att jag borde ha sagt till att jag ville ha, men dels blev jag sur på henne för att hon som vanligt förutsatte saker, glömde bort mig i 'vuxnas' sällskap (=sina vuxna vänners) och dels kände jag mig lite dum och bortkommen då de fortsatte prata om andra saker. Jag missade min chans, helt enkelt.)

Huuur som helst!! Jag åt ingen frukost, var ashungrig när jag väl sent omsider hade kommit hem och åt all paj förutom en bit, som jag åt upp nyss. Jag skall dock från och med nu verkligen undvika kolhydrater, då jag fortfarande har ett antal kilon kvar att gå ner och dessutom har gått upp tre kilo sedan förra månadens mätning.

Nu håller jag på att tillaga mer soppa. Denna gång, till skillnad från i går, kryddade jag den med både paprikapulver och hönsbuljong - vilket har gjort att soppan luktar ugnsbakad kyckling, hehe ..

Mer?
* I mormors land blev jag kallad Amy av mina kompisar (både nya och gamla), då de tyckte att jag liknade Amy Winehouse.
* Jag bråkade med mormor bara en enda gång.
* Här har ni en bra låt:




Videon är cool - de lever bara när han spelar för dem. Titta, om ni har lust.

Inga kommentarer: