GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 oktober 2008

I said, do you know where the wild roses grow?

Suck. Fan, vad jag inte har lust att plugga. Jag har gjort lite, lite - typ hälften. Men jag blir så förbannad!! Jag menar: vi har skrivit en varsin översättning och så skall vi kommentera varandras översättningar. Men vad fan är vitsen med det, det är väl klart att jag tycker att min egen översättning är mest korrekt - annars hade jag ju inte översatt så!? Och dessutom är folk så jävla dåliga på svenska och svenska språkets grammatik - så hur nitisk skall man vara!? När jag var nitisk förra gången blev det ett jävla hallå av personen som inte kunde ta det och det gick så långt som till Språkrådet (där det visade sig att jag hade rätt, thank you very much! Men ändå.) och jag känner att jag inte orkar med det tjafset igen. Så jag hoppar över en massa småfel och grammatiska inkorrektheter i andras texter, fast helt felaktiga saker kan jag ju inte bara strunta i. Tycker inte att folk skall kunna gå omkring och tala och skriva hur felaktigt som helst, för andra ser det ju och lär sig fel och det sprids sedan och plötsligt har vi en (ännu större) litterär katastrof i Sverige! Ja, ni hör ju hur illa det är.

Jaja. Nu har Minten och jag lagt på (inte mitt fel, hon ringde!) så jag skall väl gå jämföra klart de där jävla översättningarna. I morgon skall jag skriva ner mina kommentarer i ett dokument och sedan får jag väl ta hästen i röven och logga in på min jävla kurs. Hej!


Inga kommentarer: