GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 oktober 2008

Odisciplin ..

Jag har trillat in i en odisciplinerad (o)verklighet jag verkar ha svårt att ta mig ur. Hela min ledighet, sedan i lördags, har jag behövt plugga. I lördags gjorde jag det inte för att jag pussades. I söndags var jag trött efter pussandet och på kvällen drack jag vin med Hårdrocksskatan. I måndags, dvs i går, var jag bakis (lite, lite!), trött som skam och dessutom helt enkelt tvungen att åka till stan för att handla kläder. I dag blev det fel med sömnen så att jag slutligen klev upp kl. 11. Därefter ägnade jag ca två timmar åt att färga mitt hår och sedan slösurfa och nu har jag precis ätit 'frukost'. Att ta mig ut till balkongen, för lite kaffe och en cigarett, står näst på tur. Men klockan är samtidigt TRE och jag har ännu inte pluggat något. Nu, i dag, har jag inte varit inloggad på min kurs på en månad och en dag. Det är inte bra.

Inga kommentarer: