GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



23 oktober 2008

OLÄGENHETER.

Egentligen hade jag tänkt porrsurfa först, men jag tror nog att det är bäst att jag skriver innan det.
Följande saker har de här senaste dagarna tagit ner mig, vissa mer och andra mindre. Eller ja, kanske alla ungefär lika mycket.

1. Jag har varit sjuk. Är sjuk. Inte döende, men icke desto mindre är i dag den första dagen sedan i söndags som jag inte har dödsont i halsen. Saker som tillkommer när man är sjuk och eländig är en allmän 'ofixad' känsla. Visst, man duschar och så, men inget smink, inga fina kläder, ingen lust och ingen ork. Man går omkring som en stor härd av äckel och 'olyx'.

2. När jag är så pass sjuk att jag inte kan äta något alls (aptitlöshet, ont i halsen, kan ej svälja) äter jag socker. Socker är sött och biologiskt och evolutionärt är det det som är lättast att äta. (Denna gång åt jag Plopp.) Jag äter inte socker i vanliga fall, vilket gör att så fort jag intar det över en längre tid (en dag eller mer) ansamlar min kropp vatten och jag sväller upp som en ballong. Samma denna gång. Jag känner mig fullständigt vidrig och ÄR större. (Seriöst: de jeans jag brukar kunna ha på mig när all else fails, de går knappt på utan stramar, sitter plötsligt skittajt och är svåra att gå i.)

3. Jag var taggad på några fullständigt vidriga bilder på Facebook. Jag har alltid vetat om att jag inte blir bra på kort, för många, många av de kort jag är med på ser jag inte klok ut på och känner igen alls igen det utseende jag ser i spegeln. Jag avtaggade naturligtvis vartenda kort, men kvar var ångesten och tanken över farhågan över farhågan .. att man bara inbillar sig och att man kanske egentligen inte ens ser klok ut, än mindre något mer.

4. Jag är förstoppad. Jag kan för mitt liv inte gå på toa när jag har människor omkring mig hemma. Det går bara inte! Detta har jag försökt lösa på olika sätt - genom att prata om det, genom att inte prata om det. .. Ja, det är väl de sätt. Nu funderar jag över om det inte helt enkelt är så att jag måste försöka släppa det och bara gå på toa och inte tänka på att någon finns på andra sidan dörren (förutom min katt då, som har någon pervers böjelse att vara med mig inne på toa vad jag än gör) och att den personen förstår att man sitter och gör det där, om man är inne mer än typ tre minuter. Jag kan bara inte, det bara låser sig. Och eftersom jag är förstoppad (och svullen av vattenbindning), är jag ännu större och äckligare och magen börjar innan brösten ens hunnit sluta.


Mitt själväckel flödar, som ni märker. Och ni vet, detta är inget skämt, inga överdrifter. Jag har haft det så här hela livet, med de här tankarna. Med detta något slags självhat, som jag vet är irrationellt och galet och rätt självdestruktivt, men som ändå lyckas hänga kvar. Att ta upp var de här tankarna kommer ifrån, av vem och varför osv osv, det skulle inte göra något bättre utan bara bredda berättelsen. Och det orkar jag inte. Jag känner mig bara så jävla vidrig och äcklig och .. ja, typ det. Lyckligtvis är inte jag den som gräver ner mig, utan för mig är ingenting mer inspirerande för förändring än olust och otrivsel. Så eftersom man inte kan krypa ut ur sitt eget skinn (jävla skit) och jag ändå är en sansad människa, en människa som inte orkar må dåligt och ser lösningar istället för problem, har jag här - ta-taaam - åtgärder:


1. Sjuk: Bli frisk!! I övrigt är det väl så att när man orkar börja tänka på hur ofixad man varit och bry sig om det, är man på väg att bli bättre. Sedan bryr sig vissa mer än andra och jag är möjligtvis en av dem som bryr sig mest. Nå, alla har vi våra kors att bära.

2. Socker: Jag slutade äta socker i förrgår kväll - allt som allt fick jag två 'sockerdagar'. Men eftersom denna olust över denna äckliga, enorma svullnad är något jag är så jäääävla trött på (livet igenom) tänker jag nu ta tag i att gå ner den där sista vikten jag har kvar. Äntligen motivation!! Det är väl ungefär lika mycket kvar som jag redan gått ner, kanske lite mer. Nu har jag stått still och skvalpat omkring där jag varit länge nog, time for action.

3. Ful på kort: Antingen inte vara med på kort eller kämpa för att bättra på min fysiska självkänsla. Det sistnämnda skulle förstås vara mycket lättare att kämpa för om man undvek att vara med på kort .. eller åtminstone slapp se dem!!! Ja. Tagga mig för fan inte på Facebook.

4. Det där: Öka magnesiumdosen och försöka släppa tankarna på det där. Alla gör det, har jag hört. (Förutom de som föredrar att faecesvomitera .. )
(Men jag vill ändå inte prata om det. Jag vill låtsas som ingenting.)


------
Upt. kl. 13.55


Herregud. Folk
dör i världen och jag har lite bajsproblem!!


3 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

"faecesvomitera" what?? spyr man bajs då eller? :O

Anonym sa...

Jag är trött och orkar inte fokusera nog för att skriva en riktig (läs lång) kommentar. Måste bara säga att jag älskar din slutkläm, ja, folk dör i världen! Du är söt :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Jag lovar!! Det sker när man varit tillräckligt förstoppad tillräckligt länge.

Mint.

Jag är också trött, så jag vet vad du menar! (Iofs hade jag väl vetat det även om jag inte varit trött precis just denna dag, ehh .. )
Men ja, det var en plötslig insikt jag fick :)
Du är söt du med, min fina du!!