GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



21 oktober 2008

Snabbt som skam!

Jag bloggar snabbt nu, medan mor min är och handlar mat .. till MIG. Hon är en sådan hönsmamma, men det gör inte så mycket för min pojkvän är en hönspojkvän .. Så det känns kul att bli ompysslad och omtyckt :)

Jag var på vårdcentralen i går och fick penicillin. Jag tyckte att det var dyrt som kostade typ 12o:- - brukar inte penicillin kosta typ 4o:-? Jaja, det var inte så mycket mer med det, det är ju knappast så att jag hade klarat mig utan. På bussen på vägen till vc trodde jag att jag skulle kräkas och självdö. Hade glömt att man blev så dålig i hela kroppen av halsfluss - mådde illa som typ aldrig förr. Förr om åren hade jag halsfluss JÄMT, nu var det hundra år sedan .. tack och lov .. så jag hade glömt!

Måste gå fixa lite frukost. Mår fortfarande illa men har inte riktigt lika ont .. kanske 8o% av gårdagens smärta. Men har två golfbollar i halsen och mår verkligen allt som allt inte bra! Har INGEN matlust och är allmänt skittrött. Har tvättid om 1.5 h, men den skiter jag i. Mamma tjatar om att tvätta åt mig, men jag har ingen avsikt att låta mamma gräva bland mina skitiga trosor och övrigt äckligt. Visserligen gjorde hon ju det när jag bodde hemma, men hallå .. kom igen!!! Nej, nej, det kommer inte på fråga.

Nu måste jag sluta. Skall gå försöka få i mig lite maaaat. Usch, vad äckligt. Jag har dock inte tappat smaksinnet (tack gode gud) och Plopp går alltid ner. Chokladgodiset, alltså (inte för att det är riktig choklad och inte för att det är en riktig frukost .. ). Kaffe måste jag också dricka. Jaja. Gud, vad tråkigt inlägg.

Sammanfattning: 1. Jag är sjuk.
2. Min mor och min pojkvän älskar mig. Yeah.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ta ibuprofen regelbundet med för att hålla nere värken!!

Anonym sa...

Sammanfattning 3. Mint också, woho! (and I'm not a big fan of the Ä-word!) :) 4. Krya på dig, tur du har folk som kan pyssla om dig!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Jag tar Panodil - det är väl hugget som stucket?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.


OOOOOOOHHHHH!! Yeah, tack för det, finfina du! Jag ä-ar ju dig med, det vet du ju! Fast jag är inte såååå dålig på ä-ordet :)
4. Jag gör så gott jag kan! Både med att krya på mig och att låta andra pyssla om mig .. Det sistnämnda är särdeles svårt, med föräldrar och grejer :s

Love, finfina du! Jag ÄLSKAR dig!!! :)

Anonym sa...

Nej! Panodil är ett "perifert analgetika" som främst är febernedsättade och smärtstillande, Ibuprofen är dessutom antiinflamatoriskt! Inflamation är kroppens försvar vid sjukdom/irritation och är ömhet, svullnad och värmeökning, ungefär som om du har en infekterad nagel som är rodnad, ömmar och bultar.
Jag tror inflamationen/infektionen i halsen skulle gå ner mer med Ibuprofen!
Har du fortfarande ont kan du kombinera Ibuprofen 400mg x3/dygn med Panodil 1g x 4/dygn.

Anonym sa...

Jag var tvungen att berätta att idag var första dagen den här hösten som jag använde polotröja! Det var förvisso bara en sån tunn du vet, mer som en långärmad t-shirt fast med hög krage men ändå! Jag frös nämligen igårkväll på jobbet så idag ville jag bundle up ordentligt med den tröjan under min jobbt-shirt.. Missade dock att det var varmare idag och jag gick runt och svettades på mina hundpromenader... Imorgon får det räcka med vanliga t-shirten igen, det är tydligen inte vinter här än. Eh, så nu vet du.