GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



27 november 2008

Gaah!

Åh, jag är så TRÖTT. Inte jätte-jätte, men TRÖTT. Var i stan i dag och åt lunch med min käre pojkvän. Strax innan det handlade jag ett par julklappar till och omslagspapper. Jag hade hatt på mig. Det var coolt. Nu dricker jag te och skall strax plugga .. är det tänkt. Jo, men jag MÅSTE. Måste. Usch. Suck!! Att det skall vara så svårt att komma igång!? Generellt är det så att när jag väl kommit igång går allt som en plätt och jag tänker: Men vad fan, det här var ju ingenting!?! Men ändå, ändå segar jag inför varje ny pluggomgång .. Att det skall vara så krångligt!

På tal om hatten kom det en kastvind och den blåste av när jag stod och väntade på vagnen hem vid Kungsportsplatsen. Tack och lov kom det bara en kastvind, så att jag kunde hämta hattskrället där det låg på spåren, och slapp skämma ut mig genom att behöva springa som en tok efter en hatt som säkerligen skulle ha blivit överkörd om den blåst vidare .. Haha.

Och på tal om hatten (eehh) såg jag vääärldens finaste sak i dag, efter julklapparna och innan lunchen. En leopardmönstrad morgonrock!!!!!! Såg den i ögonvrån när jag passerade fina underklädesaffären och blev bara tvungen att gå in .. Där hängde den, ensam och i MIN STORLEK. Men eftersom jag redan unnat mig själv en sak jag inte skulle denna månad (för ungefär samma summa pengar) kunde jag verkligen inte köpa den .. Där den hängde, ensam och i min storlek .. Ahh. Men, men, sådant är livet! (=Fattigt!)

Nej .. nu måste jag plugga. (Måste, pfff .. Jag hatar måsten!!!!!)

PS. I morgon kväll skall älsklingen och jag (och andra) på burleskfest!!! Hur coolt låter inte det!? Eller ja, det är inte bara burlesk - det är även typ 20-50-tal, dekadens, pinup och övriga sådana där liknande saker .. Kolla här! Skall bli skitskoj (synd bara att det kommer att vara förbannat kallt att ha höfthållaren på sig! Men måste man, så .. ;) ).
Citat:
Krav på dresscode: För att komma in på Tip the Velvet bör du välja kläder som passar in under följande teman: frack/kostym, bal/aftonklänning, vintage (allt frå n slutet av 1800talet till 1960talet), uniform, historiskt (1600-1800tal), pinup, burlesque, eller annan högtidsdräkt. Nyckelord kan vara: korsetter, hattar, kravatt, glamour, glitter, paljetter och plymer, svulstigt, dekadent, stilfullt, societet, glädjeflickor, historisk design. Tänk Moulin Rouge och Cabaret och kostymdramer såväl som gangsterstil från 20talet. Huvudpoängen är att det ska kännas uppklätt och genomtänkt.

Förresten är Tip the velvet = Cunniligus. Oralsex performed on a woman. (Tipping=licking & Velvet=Clitoris.) Hehehehehe ..

Nu skall jag plugga!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät ju riktigt coolt det där, hoppas ni har en kanonkväll! Själv ska jag försöka få tag på de sista julklapparna idag om jag orkar, det är Black Friday här vilket man väl kan jämföra med mellandagsrean kanske.. Galen rea, vissa affärer öppnar kl 5 på morgonen och då är det tokpriser. Jag orkar inte slåss kl 5 på morgonen, så snål är jag inte, så jag ska bara (eventuellt) spana in vanliga rean. Så har jag skaffat husdjur också fresten!!! Jag är lycklig!! :) :) :) Du skaffar pojkvän och jag husdjur, vad perfekt allt är!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Minttuuu, din jävel - vi måste höras snart!!!

PS. Har också tänkt på det, allt är så jävla bra nu för så många! Toppen ju!