GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 november 2008

Såå nöjd!

Trots att jag inte har pluggat ett smack i dag (tredje dagen det skjuts upp, haha), är jag så nöjd med denna dag! Den har varit så bra. Först klev jag upp tidigt och i tid (halleluja) och sedan .. bla bla bla .. Därefter for jag till stan där jag shoppade lite, lämnade tillbaka en kjol .. Oooch även julklappsshoppade lite .. Tihi, tihi!
När jag kom hem skulle jag bara fixa ett par grejer vid datorn, men det slutade med MER julklappsshopping .. Jag är ju ingen affärshoppingmänniska - bland det värsta jag vet är att trängas med (andra) galningar, som också tycker att de skall ha företräde överallt .. Hahaha! Så efter några timmars nätsurfande är jag nu mer klar än oklar med mina julklappar! Fy fan vad skönt - även om det inte ens är december än!!! För ni skall veta detta: Jag har fyllt min kvot av stresshopping i sista minuten och till slut strunta-i-julklapparna-helt (dödssynd, jag vet!!). Så att jag jul anno 2oo8 är mer än halvklar i så här fantastiskt god tid tycker jag är toppen!!

Och vet ni, jag har köpt vääärldens mysigaste vantar. Ovanligt för att vara jag (jag brukar veta), men jag hade sådan beslutsångest innan .. I flera timmar, medan jag gjorde andra ärenden, funderade jag om jag skulle eller inte skulle .. Skulle eller inte skulle. De var ju svarta och jag har ju tappat bort en massa andra svarta saker genom åren (mössor, vantar) .. De var ju gigantiska och jag skulle behöva ta av mig dem för allt jag skulle göra .. Humdidum! Men så KA-ZAAM, plötsligt .. när jag stod och väntade på bussen hem .. såg jag mig själv framför mig, frysande i ett klassrum (till våren, till våren, sju veckor kvar nu!!) sittande med en halsduk och vantarna på, med händerna runt ansiktet .. Och då gick jag ifrån fem-minuter-kvar-till-bussen och köpte dem! Ja. Så här ser de ut:



Hotfullt stora. Får knappt plats på korten. Indiska, 79.50:-.

Nu skall jag äta. Som vanligt när det gäller mig är det 'Jag har inte ätit sedan frukost'. Men jag kan inte hjälpa det, jag äter så fet mat med 'konsekvensen' att den håller mig mätt jääättelänge. Nu blir det frukost all over again - bara för att jag har gravad lax hemma och är SÅ sugen på det. Eller förresten .. med kokta ägg och majonnäs till .. blir det inte frukostmat .. Bara gud så gott!!!

PS. Min tå mår bättre i dag. Nu är den knallröd istället .. Och lila och mörkblå.

Jag är glad! Men inte maniskt glad, bara så där hälsosamt .. Härligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig sett hotfullt stora vantar innan :O Och då var jag till och med på vantjakt idag!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Skate.

Jag VEEEEET! De är helt GALNA!!
Skall låsa in dem över natten, så att de inte attackerar ..