GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



19 december 2008

Yay, vad jävla roligt.

När jag ändå måste sitta vid datorn kan jag lika väl blogga lite .. Jag kompenserar datasittandet, som inte är bra för min hy, med att gå iväg och sminka mig! Då kommer jag i alla fall ifrån en stund och alla vägar är ju bra utom de dåliga :)
Är så sminkinspirerad för närvarande och även om min hy hettar och är alldeles fläckig osv, kan man väl åtminstone få bli lite glad i själen!



Mitt högra öga: Två gamla pennor, en grå och en skimrande rosalila från H&M (många år gamla), lite pärlemorskimrande highlighter som sveptes slarvigt med den medföljande svampen över och nedanför hela ögat .. och så lite concealer från Everyday Minerals (Intensive Fair) för att ta bort där det blev för mycket och för slarvigt ;) I globlinjen en gammal (också flera år) metallicgrå skugga från IsaDora, applicerad med våt pensel. Mascara Definicils från Lancôme, svart.



Mitt vänstra öga: En linje dragen med MAC:s penna i färgen Cherry. Ovanför den, börjande någonstans i linje med iris, en tunn svart linje dragen med L'oreals Contour resist i svart. Samma mascara som ovan. Här finns inget mer än så - ingen concealer, highlighter eller något.



Helhet. (Min kamera suger!!!)


Håll i minnet att detta verkligen bara var plojsmink; jag hade egentligen ingen som helst tanke på att vara seriös. Så allt runt omkring linjerna är egentligen väldigt fult (dessutom är mitt p-pillerpåverkade hår helt galet flottigt - IGEN!!), men det är ju inte hela världen alla gånger :)

Nu skall jag plugga!!! Är så TRÖTT!!! Har sovit 9-12 i dag efter nattens jobbnatt och har tenta (sista för året!!) i morgon. Yay, vad jävla roligt. (Men skönt att få överstökat!)



PS.



Här syns det fläckiga i min panna lite mer tydligt. Mellan ögonbrynen och upp mot hårfästet på bildens högra sida. Och lite vid hårfästet uppe i vänstra "hörnet" och vid ögonbrynet. Det kliar som skam
. (Ni får titta noga - min kamera tar värdelösa bilder och bloggen gör dem ännu konstigare. Jag ser fläckarna bra i mitt bildläsarprogram på datorn.)


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tyckte om det vänstra ögat, fint

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Tack, Nina!