GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



22 januari 2009

Det skulle ju bli bättre?

Det skulle ju bli bättre, inte sämre? Jag har nu börjat skolan och jag trivs och har skitkul och det ÄR verkligen rätt kurs för mig (Svenska grundkurs), men jag är så jävla TRÖTT hela tiden. Jag är trött när jag somnar, trött när jag vaknar, trött all resten av tiden. Det är hemskt jobbigt.
Jo, jag antar att det kommer att gå över. Jo, jag är ovan att ta in så mycket information och fokusera så långa perioder åt gången och läsa så mycket. Det blir väl bättre, men det är hemskt jobbigt just nu. Men det som ändå är mest jobbigt är att veta att jag tydligen kommer att fortsätta vara den där trötta flickvännen och den där trötta kompisen som jag var innan, medan jag jobbade natt. Det är liksom det som är det värsta; det där skulle ju ta slut, egentligen direkt, när jag började plugga.
Fast rätt, det är kursen verkligen. När man blir så upprörd att man nästan väser (bara det civiliserade samhällets norm att man skall tala till och inte väsa åt andra hindrade mig) när läraren i princip säger att det ju inte är så noga med att blanda ihop "sin" och "hennes" för att "man ju ändå förstår vad som menas", måste ju betyda att det är rätt kurs!

Just nu sitter jag och pluggar (surprise). Fast jag tog en liten paus för att sätta igång lammstek på spisen och kolla någon blogg här och där. Men jag har inte tid, inte ro och inte ork att läsa något sådant och ta det till mig. Min bloggläsarlista har minskat dramatiskt (iofs är det ett ständigt pågående projekt hos mig, att minska antalet bloggar jag läser).

I går var jag och Hjärtat och såg Benjamin Buttons fantastiska liv. Och Åh, herregud, vad dålig den var!!! Sista halvtimmen satt jag bara och skruvade på mig och tänkte Dö, dö! DÖ så jag får gå härifrån och när den väl var slut skrattade jag så mycket medan jag klädde på mig åt att hur dålig den var att jag till slut började gråta. Sedan blev jag alldeles förskräckt över tanken att folk skulle tro att jag grät för att jag hade tyckt att den var så bra och så sorglig och gripande, en tanke som fick mig att skratta ännu mer, vilket gjorde att ännu fler tårar forsade fram. Hahaha, det var faktiskt riktigt roligt! (Tänk: Trött.) Filmen hade väl någon liten behållning (slutet samt lite humor här och där), men inte mycket och ingen film jag skulle rekommendera någon att se - annat än för att de själva vill det.

Nu skall jag se till mitt döda lamm och plugga klart.


Lamm. Tillagningstid: några timmar.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja titta här, du hade ju bloggat! Men Benjamin Button, vi skulle egentligen gått och sett den förra veckan. Jag hade sett trailern och tyckte den verkade B och övertygade Anders om det samma, skönt att höra att man gjorde något rätt :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Ja, ja sa ju det ;)

Tycker att du gjorde rätt! Fast den hade vissa roliga stunder; kan berätta om dem nästa gång vi får till en telefonstund! :D

Anonym sa...

Kurser skall vara jobbiga så att man känner att de ger något, det finns inget andefattigare än att läsa sjukt slöa och enkla kurser där man mest såsar och verkligen kan känna tiden och CSN-veckorna spritsas iväg till ingen nytta.

Jag hade testat mera sömn (8-9h/dygn) och varm mat minst 2x/dag så håller kroppen igång. Baguette till lunch går bort om man skall orka tänka!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Nja, jag skulle hävda att det är ännu värre att sitta på något man inte förstår ett dyft av, inte är det minsta intresserad av eller på något annat sätt befinner sig på ett felval .. Fast det är väl hugget som stucket med ditt exempel.

Mitt ideal är ~9 h sömn! Men eftersom jag kliver upp rätt tidigt och är relativt pigg många kvällar, har det ännu inte blivit så. Fast det där kommer säkert att ge sig på något vis - jag har ju ändå bara hållit på sedan i måndags!

Och det är ingen fara, sådant där äter aldrig jag! :)

Kram!