GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



3 januari 2009

I dag!

Jag är verkligen expert på att dra ut på tiden. Allt går långsamt, i seg takt - för allt jag gör kompas ständigt med sådant jag egentligen inte hade tänkt göra, men plötsligt bara måste. Så det tar tid!

Nu är klockan i alla fall 11.27 och jag är klar med allt. Jag har ätit, tvättat ansiktet och sminkat mig. Målat klart naglarna. Lyssnat på musik. Shit! Men okej, säg så här: sminket tog en timme. Frukost+nagelmålning likaså. Och lägg till seeeg.

Nu skall jag ringa Läkarvännen och höra vad som gäller. Eller när det gäller, rättare sagt. Sedan skall jag byta om och åka till stan. Springa förbi Hemköp för att köpa en ny tandborste och sedan ta mig ut till Haga - där jag först skall stanna förbi Indigo och sedan knalla upp till nämnda Läkarvän. Så ser min dag ut. När jag kommer hem skall jag läsa om grunderna i översättningsvetenskap - i morgon skall jag nämligen slutföra min sista jävla kurs, som har släpat efter.

Jag är förresten så jävla trött på kylan nu. Jag vill ha lite värme!! Jag vill kunna ha kjolar och klänningar på mig!!! Det gör inget om jag får ha dem med flera lager tjocka strumpbyxor, bara jag får ha dem. Jag är mer än trött att knalla runt i jeans instoppade i de enda stövlarna jag kan ha när det är så här kallt. I och för sig är de också något hala, men det är de enda jag har med kilklack, vilket ändå känns tryggare. Men jag vill ha klackar och klänningar, damn it!! Kom igen nu!!!

Och på måndag kommer Hjärtat hem. Åh .. Åh, åh, åh. Jag längtar så. ♥ ♥ ♥ !!!



Ha en bra dag!


Inga kommentarer: