GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



2 januari 2009

GJORT I DAG.

Jag hade en HEMSK natt på jobbet natten som var. Hemsk, hemsk, hemsk!!! (Nu är det bara S-J-U nätter kvar. Åhhhhh!!) Kom hem och dog. Posten kom kl. 12. Det var kampen med att pressa igenom min mascara som väckte mig. Men slutet gott, allting gott.

Jag öppnade den övriga posten.

Gött!!

Jag uppgav 2007:s inkomst - då jag pluggade halva året. Så får man inget tilläggslån!

Jag åt frukost.


Ett par timmar senare postade jag kompletteringen till CSN och hämtade sedan ut paket. Det största paketet jag beställt från Eleven.se hittills - det vägde tre kilo.

Jag slog in julklappar, för dem jag skall fira jul med efter jul.

En inslagning blev jag särdeles nöjd med.

Den är till min älskling P. ♥.


Somliga vet genast sin plats på jorden.


Haha, vilken rolig bild! Jag lovar, jag petade henne inte i ögat.

En del av grejerna jag beställde till mig själv. Utöver det fanns badskum, en parfym till, ett ljus.

Och utöver min beställning skickade Eleven.se, som alltid varit fantastiska på prover och bonusprodukter, en hel Chocolovers-parfym TILL till mig. En till 50 ml!! Nu har jag två!! (Det är den utan kork, bredvid den "riktiga" parfymen.) Helt sanslöst!!! Tack, tack, tack så mycket!!!!!!
På bilden: ny väsknecessär, "hårparfym" Pink sugar, fem penslar i gethår från Japonesque, två Chocolovers-parfymer, diverse Aquolina-prover. Eleven.se är verkligen en av mina favoritnätaffärer (och jag handlar från många).

Hjärtats julklappar skall tejpas för i den stora lådan nu. Annars attackerar Satanistkatten. (Somliga vet genast sin uppgift här i livet.)

Vi skall fira jul på torsdag. Och nyår. (Fast ingenting som fanns i dagens paket var till honom. Det var ett par grejer till Läkarvännen och resten till mig, som inför skolstart-present(er).)

Jag hade tänkt se på film i kväll. Har sagt det i tre dagar, men nej - inte i dag heller! Nu är klockan för mycket; jag vill hinna duscha, tvätta håret, äta, måla naglarna (har varit utan nagellack i en dryg vecka - nu klarar jag inte mer) och lägga mig tidigt. Typ kl. 21. Jag är jättetrött!!

I går kom jag i alla fall så långt som att stoppa in en av filmerna i DVD:n.




Jag i dag. Det här är, i och på grund av all sin klassicism, en av mina favoritsminkningar. Och så verkar jag ha hittat den foundationtonen som bäst överensstämmer med mitt ansikte .. hittills. Förutom de där röda/rosa tonerna i min hy då, som jag som sagt skall få bort med grönt puder. Det neutraliserar.
Jag blev för övrigt tvungen att ta bilderna på mig själv i två omgångar - de första jag tog såg jag enormt sur och ledsen ut på. (Jag var väldigt ledsen.)
Everyday minerals
rouge Theme park är jag supernöjd med. Superskimrande (silverskimmer) persikofärg med lite rosa i. Likaså älskar jag concealern Pearl pick me up, ljusljuuusrosa/pärlemorskimmer. Den sistnämnda tänker jag beställa i full size. Jag använder den som rouge, ögonskugga, lite allt möjligt. Här har jag först Pearl pmu, sedan Theme park och sedan Pearl igen. Och läppstift Summer red från IsaDora. Lovely!!

En bättre bild på rouget. (En av de ledsna bilderna.)

Okej, so long då!


4 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

attans sån snygging du e... :)

(och va e de med katter och lådor..??)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Hehehehe, tack så mycket!! ;)

(Jag vet inte! Avgränsat? Min gillar i alla fall att trycka ihop sig här och där.)

Anonym sa...

Räkna en gång till på lånebördan innan du tar tilläggslån, det blir grymt kostsamt att låna mycket i början som sen tickar upp medans du studerar klart.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Jag kommer inte att kunna betala räkningar+mat utan tilläggslånet. Kommer att ha typ 400:- över efter att allt är betalt - eller ingenting, på en sämre månad. Och så vill jag inte leva med andan i halsen - det har gått dåligt förr pga det.