GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



8 februari 2009

När det blir mer än man tänkt sig.

I dag var tanken att jag bara skulle plugga. Bara kliva upp, äta frukost och plugga. Och måla naglarna. Men inget mer. Men så upptäckte jag att jag ju hade tvättid kl. 11. Så för att mitt projekt testa att tvätta varannan vecka och se vad som händer inte skulle gå i stöpet innan det ens börjat, var jag ju tvungen att tvätta. Men nyss, när jag skulle gå och hämta de där två maskinerna som hade blivit det enda resultatet av dessa två veckors samlade tvättkorg, tog jag en snabb sväng förbi badrummet. Och väl där blev det: nämen oj, just det, de här mattorna skulle ju tvättas, de ser verkligen bedrövliga ut, och duschdraperiet också, och då kan jag ju lika väl ta morgonrocken med. Två maskiner till alltså. Suck. Kl. är över 12.30 och jag har inte ens börjat plugga än.

Det uppvägs dock av följande: I går kväll kom min ömma moder hem från Italien. I morse pratade jag med henne och hon hade gjort en jätteinsats för mig och minskat min materiella önskelista med en jätteviktig punkt. Hon hade nämligen köpt följande parfym till mig:



SOM jag har velat ha denna parfym! SOM jag har längtat och trängtat efter den! SOM jag älskar den!!! (Som den är dyr, haha.)
Jag är superglad för den i dag, även om jag inte har den i min fysiska ägo ännu. Vet inte riktigt när mamma och jag kommer att ses, men förr eller senare, så! Den är i alla fall MIN, MIN, MIIIIN nu. Underbart!!!

Nu skall jag slösurfa i någon halvtimme, tills det är dags att hämta hem tvätten och sätta igång med plugget. Jag är nämligen inte mycket för att "duttplugga" (eller för att "duttgöra" något alls), skall jag sätta mig vill jag inte behöva resa mig igen 30 min senare. Skall det vara så skall det vara, annars kan det kvitta.
Jag har för övrigt tenta på fredag 27/2. Det blir nog bra, antar jag.


Inga kommentarer: