GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



11 februari 2009

Skitmorgon.

Sömnmässigt har denna vecka varit katastrofal. Alla tre nätterna som varit har jag antingen haft svårt att somna eller inte haft tillfälle att sova ut; i måndags och i morse båda delarna. Men i natt vid halv ett lessnade jag på saken och ställde om min klocka till sju. Visst, jag missar halva morgonens föreläsning, men det må så vara. Jag behövde sova ut lite grann.

Fast nu går jag (ändå) omkring i min dimma av trötthet och min inställning gällande halva föreläsningen har bytts till hinner jag så hinner jag. Och så är det. Våra morgonföreläsningar brukar egentligen "bara" vara genomgångar av det vi hade i uppgift att läsa. I eftermiddag däremot, då är det grammatik. Det är viktigt!

Så nu har jag till och med tagit mig tid att koka ägg. God morgon!


Inga kommentarer: