GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



11 februari 2009

Suck!!

Efter ett antal incidenter kring min frukost i allmänhet och mina frukostägg i synnerhet, från att jag satte koktidstimern på fyra timmar till att jag tappade kaviartuben till att jag råkade klämma ut sisådär fem cm kaviar på en gång till att jag tappade leverpastejmackan på min tröja till att C-vitaminröret är slut sedan flera dagar (till att det SNÖAR ute), lyckades jag till slut få i mig min frukost. Men det var inte kul.
Denna dag har överlag varit bajsig (hittills). Ett tag övervägde jag till och med att inte gå till eftermiddagens föreläsning heller, "det är ju bara en stödkurs inför den riktiga grammatikkursen senare i vår", men nu har jag sminkat mig så jag antar att jag måste gå. Min stackars pojkvän ligger dessutom hemma sjuk och jag funderar på att, vare sig han vill det eller inte, våldgästa honom med C-vitamin, god frukt och en termometer.

Dessutom, medan äggen kokade och kokade och jag tänkte att det där var ju långa fyra minuter, fastnade jag i detta. Skall Reinfeldt be gud välsigna Sverige, bevare mig väl! (Vems gud? Bara en, eller alla gudar? Skall han omväxla? Eller är helt enkelt inte andras gudar lika mycket gudar? Eller: sekulär stat, någon, hallååå?)
Fast, haha, jag lovar att hon inte hade tänkt längre än till Radio Sjuhärad!
Läs skitbra inlägg om saken här.

(Det roligaste är dock kommentar #2 på Jinges inlägg: "Men varför skulle någon “gud” välsigna ett land som helhet? Lika märkligt som att säga “Må Gud välsigna den västra delen av dalarna och så kanske en liten bit av nedre Norrland”.")


2 kommentarer:

Anonym sa...

måste bara påpeka att du är helt grym på bloggdesigner! jag har själv bloggat på blogspot.com förut och jag har inte ens vart i närheten av att ha en lika snygg design som du! jag försökte och förskte och försökte, helt förgäves^^ :P

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Daniela.

Åhhh, TACK, vad rar du är! Vad glad jag blev :)