GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



3 mars 2009

Fy fan vad härligt!

Fan, vilket bra köp det där träningskortet var! Jag är nyss hemkommen från det nyöppnade Friskis&Svettis här i krokarna och det var helt underbart! Blott tre hållplatser hemifrån mig, helt nya lokaler, nya maskiner, nytt ALLT; jättefina omklädningsrum med rymliga ekskåp (det där halvmörka träslaget?), jättetrevlig personal och - get this! - vi har till och med en bastu!
Jag var på ett spinningpass bas. Jag är inte särskilt tränad längre (åh, mina svunna tider, jag var grym), så det var lagom. Jag lyckades dessutom lura mig själv några gånger och dra på ännu mer motstånd - men sådan är ju jag .. lurig! :)
Jag tänker inte sitta här och ljuga om hur otroligt härligt det var under tiden och hur pigg jag är nu - det var jobbigt, jag är helt slut och mina ben är stumma. Fast här efteråt sett var det ju givetvis jättehärligt .. Fan, jag älskar ju att träna, varför har jag låtit bli det så länge!?

Nu skall jag äta (ugnsbakad kyckling, potatismos och kokta ärtor), tvätta håret och sova.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det konstigt. När man är igång och tränar regelbundet är det så grymt härligt och känslan efteråt är oslagbar, men efter ett uppehåll är det segt att ta sig tillbaka men så fort man är igång igen är den underbara känslan tillbaka! Ha det bra gumman!! Kram!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Ja, som sagt: konstigt!!
Detsamma, raring! Puss och kram!

gu_ru sa...

Shitt asså! *s*
Jag tränar på F&S 2 ggr/veckan sedan årsskiftet.
Jädrar en sån träningsvärk jag får. TVÅ DAGAR EFTERÅT. Core-passen är stenhårda.

Grym du är! Respect som Ali G hade sagt.

Kram på dig