GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



2 mars 2009

Hurra!

Två underbara saker har jag tagit tag i i dag.

* Jag har skaffat gymkort. Titta, titta!


* Jag har beställt en "spikmatta"
.
(Som jag har längtat efter att få skriva det!) Hurra!! En orange. Här hittade jag den till billigast pris. Jag hade först tänkt beställa en grön .. Eller nej, först-först hade jag faktiskt tänkt orange, men sedan började mina tankar svamla något om att jag kanske skulle ha en grön så att jag skulle bli mer harmonisk och bla, bla, bla .. Jag tänkte något i stil med att harmoni, harmoni och lugn är vad jag behöver, men sedan tänkte jag att harmoni och lugn, det är bara för mesar .. Haha, nej, kanske inte så, men jag behöver inte harmoni och lugn, jag behöver energi. Riktig energi, inte den maniska jag drivs av nu. .. Alltså, för er som inte vet detta, står det på tillverkarens hemsida att grönt ger harmoni och orange energi och lust. Nåväl, hur det än är med den saken har jag nu beställt en orange. Åh, som jag längtar efter den!!!

Så .. Dessa två saker förtar nästan det faktum att jag mått skit i dag. Skit, piss och skit. Illamående, huvudvärk, ont i handleden, ont i min för länge sedan skadade fot, mer illamående och en enorm trötthet. Bajs!

Jaja, snart skall jag äta ärtsoppa. Den där på burk, Soldatens med extra fläskkött. Mmmmmmm!! Sedan skall jag faktiskt inte göra något mer denna dag.


"Min" spikmatta :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa spikmattor ser man verkligen överallt nu, jag tror utbudet av dem på tradera för 9:90 kommer att vara helt enormt om 6 månader.

Stort grattis till den/de som fick igång trenden och levererar mattorna, det är en marknadsföringsbedrift!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Det du säger är inte osant. Jag har faktiskt redan sett en på Tradera - fast den hade gått för 601:-, från 1:- :)

Jag känner mig dock, både som masochist och en människa som har svårt att varva ner och koppla av, förvissad om att den kommer att vara skön och bra samt hjälpa mig. Principen den vilar på, hur kroppen är funtad .. jag menar, det ÄR ju så. Vidare är ju inte alla bloggar som skrivit som saken (och de är MÅNGA) betalda "marknadsförare", det är ju vanliga människor, och det känns betryggande och övertygande.

Fast man skall kanske inte vänta sig för mycket av mattan innan man har fått hem den och provat själv.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Du, jag tror faktiskt att den lyckade marknadsföringen beror på "bloggosfären". Tanken slog mig att det nog är så här det kommer att vara i fortsättningen; produkter som uppskattas av många kommer att spridas som en löpeld. Tror du inte det? Tror du inte att det är därför det här företaget satsade en stor del av sin marknadsföring här? (De har även varit med i radion, och säkert annat också.)

Anonym sa...

Men alltså, det där verkar ju HELT SJUKT, varför ska man ligga på en spikmatta? (Alltså jag respekterar att man kan tycka olika om saker, det här är ingen hatekommentar obs) Men jag fattar inte grejen bara? Och varför ser killen som marknadsför den ut som någon i sekt?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Kajsa.

Helt sjukt skulle jag verkligen inte säga att det är, det är ju inte direkt som att lägga sig på knivar. Den fungerar på så vis att trycket från "spikarna" utlöser endorfiner och oxytocin, som är välgörande för kroppen. ALLAS kroppar :) "Glädjehormoner", "lyckohormoner" osv.

Och angående det sista: antagligen för att det är så du föreställer dig att människor som är med i sekter ser ut ;)

Anonym sa...

Den är gjord av plast, den kostar 680:- (hej studentekonomi?) och marknadsförs med: "Används vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk mm"

Tyvärr det låter som ännu en "enkel lösning" som säljs dyrt på stora förhoppningar.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.


Vad tycker du att den borde vara gjord av då, järn? :D

Vad gäller $, fick jag av min moder till detta. (Tack, mor.) Annars hade jag fått spara ett par hundralappar i taget.

Vad gäller det den sägs behandla, handlar ju mycket om att få igång blodcirkulationen och utlösa smärtstillande och behaggivande hormoner. Så sett kan den säkert lindra, och känns i vilket fall värd ett försök före diverse SSRI-preparat och kraftiga och beroendeframkallande smärt- och sömntabletter. Jag tycker att det inte skadar att testa! Det kan jag faktiskt inte tro att du tycker heller, sett till min jämförelse.