GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



30 april 2009

Om lite allt möjligt.

God dag! Ännu en supervarm och solig dag i dag. Träden har slagit ut och nedanför mina fönster håller några schaktmaskingubbar på att fixa fotbollsplanen .. Det är VÅR!!!

I går fick jag veta att jag bara fick G på min grammatiktenta, den andra tentan vi har haft denna termin. Eftersom jag aldrig trodde att jag inte skulle få G utan hoppades på VG, blev jag besviken. Jag var 3,5 poäng ifrån! Denna besvikelse håller i sig i dag också, och jag gör inte så mycket åt saken. Jag tillåter mig själv att sörja och inte vara så nöjd, även om jag inser att det ju ändå är G och bla, bla, bla. Den acceptansen kommer att komma! Men det är väl klart att det är jobbigt - det är ju det här jag vill syssla med och är intresserad av, så för mig är det stort och viktigt att klara det bra. Det är till och med direkt avgörande, så jag har all rätt att vara besviken även om "det ju ändå är G".

Hehe, vet ni? En liten parentes: Jag tycker att min pojkvän luktar så gott att jag brukar spruta på mig hans parfym och gå runt och lukta på mig själv. Den luktar helt underbart och passar honom (och mig :P) perfekt! Det roligaste är att det är en parfym JAG har köpt åt honom :)

Förra veckan satte jag in kopparspiral. SATAN i helvete vad själva insättningen gjorde ont! Jag menar, jag vill ju inte skrämma någon eller så, men det gjorde väldigt ont. Efteråt samma dag med. Det är en smärtsam känsla när någon är och rotar i ens livmoder. Medan gynekologen satte in spiralen, låg jag och åkallade gud. "Åh, gud, åh, gud!" Haha. Hjärtat var så klart med och han hade tyckt jättesynd om mig, berättade han efteråt. Jag kom hem och landade i soffan och i två timmar kunde jag knappt röra mig. Så småningom var jag på väg mot den där smärta så man kallsvettas och spyr-toppen; lyckligtvis kom jag aldrig dit. Det var som mycket kraftig mensvärk. Mycket! Men, men, förhoppningsvis kommer det att vara värt det. Och nu får jag ha sex igen, tack och lov .. Inte en dag för tidigt! Det har varit jobbigt en hel vecka utan.

En inte-så-lustig sak är att ens pojkvän inte får följa med "in" till själva undersökningen (säkert inte ens flickvän heller, eller vad man nu har. Förhoppningsvis är det i alla fall lika för alla!). Varenda gång har Hjärtat fått flytta sig längre bort och skynken har dragits för ordentligt, så att han verkligen inte skall se! Herregud, det är väl knappast så mycket porr i att se en spiral bli insatt - vill man bli upphetsad finns det väl bättre saker att göra än en gynundersökning, som verkligen är en av de mest obehagliga sakerna som finns. Och så jävla ont som spiralen gjorde, hade jag verkligen behövt någon att hålla i handen!

Nu skall jag ta och göra det som måste göras i dag. Kolla några grejer, hämta ut paket, handla mat, baka, läsa bok. Jag borde skynda mig lite; om bara några timmar skall jag och Hjärtat på middag hemma hos Läkarvännen och hans sambo. Men jag orkar faktiskt inte stressa, så det får bli som det blir. Mig veterligen var det inte planerat, men det är ändå roligt att det inföll just på Valborg .. Alla högtider är värda att firas, avsiktligt eller inte!


Hårfärgen som den ser ut i dag. Den har blivit lite mörkare.

I morse slogs jag med en humla (eller vad det nu var, alla sådana saker är lika läskiga). Den flög in genom balkongdörren. Fy, så äcklig den var - jättestor och svart och jag såg världens största gadd under kroppen! FY FAAAN. Den brummade så där lågt och äckligt och flög ganska långsamt, så jag gissar att den nyss hade vaknat och var förvirrad. Icke desto mindre skall man ju aldrig lita på sådana där oberäkneliga monster! Jag tog det första jag hade till hands - mitt stora, tjocka täcke - och jagade ut den igen. It was me or the bålgeting.


Inga kommentarer: