GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



16 juli 2009

I dag har jag:

* vaknat
* läst bok någon timme (Illusionisten av John Fowles)
* borstat tänderna
* ätit frukost (jag förstår inte folk som kan äta frukost utan att borsta tänderna innan, så äckligt)
* borstat tänderna igen
* surfat runt
* lyssnat på musik
* målat
* läst mera
* tagit en tupplur (en sådan perfekt på någon halvtimme)

Och nu är klockan snart 13.30. Klockan 14-18 skall jag tvätta, för att därefter springa förbi mataffären (köpa påste) och förbi macken (hämta ut ett par paket innehållande skor och ett nagellack och förhoppningsvis böcker), och sedan fara till staden för en fika med Hårdrocksskatan .. och sedan, klockan 23, börjar mina tio nätters sträckjobbande. (Jag får verkligen tvinga mig själv att inte tänka på de där tio nätterna i ett svep, den tanken gör mig helt matt.) Fast först skall jag måla klart för i dag.


4 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

En bokhylla eller vad målar du?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Schvupp!

(Alltså ja. :) )

cinsel sa...

Underbar färg! Var har du hittat den?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

Du, det där är faktiskt väggfärg. Jag är så tokig att jag målar trä med väggfärg :)

Och tack så mycket :)