GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



12 juli 2009

Ingen fara med mig! Bara en massa roliga saker!

Jag har varit borta ett tag, jo. Men det är ju inte alltid man är upplagd för att blogga .. Jag lever och jag jobbar natt och jag läser böcker (tyvärr för få). Och jag slöar! Jag är fantastiskt duktig på att slöa, på att göra ingenting. Det är vansinnigt stressande!!

Förutom slöandet och nattjobbandet (nästa vecka börjar de där tio nätterna jag skall jobba på raken, puuhhh), har jag en massa projekt:

* läsa ännu fler böcker
* gå igenom källaren och kasta, kasta
* gå igenom alla skåp här hemma och kasta, kasta, kasta
* tvätta ett par mattor
* göra om mitt vardagsrum
* fixa min stora golvspegel
* måla om sängbordet som har väntat i 1.5 år (givetvis tvekar jag över färgen nu, bara för att jag har tillfälle! Visst var svart påtänkt, men nu när jag har chansen, borde jag inte måla det chockrosa eller något i stället?)
* måla om taklampan (egentligen är det ju en ljuskrona) i en massa roliga färger och sätta upp i taket i vardagsrummet
* kontakta bovärden för diverse saker i lägenheten

.. och en massa andra inredningssaker. Utöver det skall jag göra ingenting. Jag måste ju hinna slöa mer! Jag fattar fan inte hur vissa människor hinner med så himla mycket .. Antagligen ser de till att GÖRA de där sakerna de behöver göra.

Jag har dessutom börjat med den stora ovanan att sova till kl. 16 efter att ha jobbat natt. Det är också vansinnigt stressande. Man vaknar och är astrött och i ett sådant enormt behov av kaffe att man är alldeles handlingsförlamad. Frukosten tar två timmar att göra och få i sig, och sedan är kl. 18 och då är man liksom halvvägs till jobbet igen. Och så är man seg som kola alla de där typ fyra timmarna man har på sig att göra saker.

Nej, nu skall jag i väg till min tredje jobbnatt. Puss och hej!


2 kommentarer:

Sandy sa...

Förstår stressen med att sova till 16 men när du ska jobba 10 nätter kommer du nog behöva sova så länge! Tänker att man förlorar mkt av dagen efter man jobbat natt men jag är i och för sig hemma vid 18 nu när jag jobbar dagtid igen och innan man ätit middag etc är kl 19 och då är det bara några timmar innan man måste sova igen..
Har du fått mer besked om skolan??
Kramar!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Jo, så kommer det nog att vara. Det är bara att bita ihop!

Nix, inget mer. Jag skulle ha sagt det :)