GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 juli 2009

Parodin är inte död!

Det är länge sedan jag slutade läsa den där påstådda psykopatens blogg. Hybris är en egenskap jag inte klarar av - och det är precis vad så gott som alla hans inlägg på ett eller annat vis handlar om. Jag kan bara inte tro att det är sant att någon skulle sitta och dregla över honom och sättet han framställer sig själv på, som många påstås göra. Totalt obegripligt! Hur som helst, den enda anledningen till att jag nu har börjat läsa den mycket ocharmiga bloggen igen, är denna fantastiska parodiblogg. I stort sett vartenda inlägg som läggs upp hos "psykopaten", får snabbt ett parodiinlägg. Helt klart min favoritblogg just nu! (Min favorithumorsort är för övrigt alla slags parodier, vass sarkasm och ironi. Aldrig är jag så vass och snabbtänkt som när det gäller att driva med någon, aldrig skrattar jag så rått som åt sådan sorts humor.)

En annan parodiblogg som finns, i alla fall ett inlägg då och då, är denna som parodierar Niotillfem-Sandras pojkvän, som tidigare benämndes Vinden i hennes blogg. Nu benämns han kort och gott Ludde - som man får anta är hans riktiga namn. Jag har inte plöjt igenom hela bloggen så jag har inte helkoll, men de inlägg jag har läst har varit roliga.

Psykopatparodibloggen har jag däremot läst igenom hela, och det i ett svep - så bra är den. Jag skrattade som jag skrattar när något är riktigt roligt - så där att jag inte får luft och det som kommer ut mer liknar ett lösryckt, bubbligt fnitter med ständiga pauser än ett sammanhängande asgarv. Men så är ju det bästa skrattet det som inte ens låter en andas!



Det är ont om bra parodibloggar. Fast för att en sådan blogg skall vara lyckad, krävs det ju att man känner till bloggen som parodieras; och det blir ännu roligare om man delar åsikt med den som parodierar om den som parodieras. Sedan krävs även den generella viljan att läsa ännu en blogg (eller två), och där brister jag mest. Jag blir alltid så glad när jag kan avskriva ännu en blogg från min bokmärkeslista (senast Blondinbella. Jag tröttnade bara.).

Nu skall jag sova. Att jag ens har suttit uppe för att skriva detta när jag borde sova, är otroligt. Men vad gör man inte?


1 kommentar:

gu_ru sa...

eftersom jag är sann mästare på allt numera då jag plöjt igenom två säsonger av House, ser jag givetvis direkt att "original" psykopatbloggen är den största humorn. omedveten lyteskomik är oslagbart!