GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



2 augusti 2009

Glad, glad!

Jag är så himla glad i dag! Jag lyckades sova hela natten i natt, 22-07, och det var så skönt! Sedan börjar saker äntligen röra på sig ekonomiskt, och snart kommer jag att sluta vara fattig som en kyrkråtta utan faktiskt ha kronor att räkna .. om man säger så, hehe. Sedan kom jag i går kväll på att jag ju börjar skolan om exakt en månad! Och nu, en dag senare, är det ju mindre än en månad kvar :)

Jag räknar väl nästan inte med Stockholm längre. Den där lägenheten som jag "typ" hade fixad är inte aktuell längre (ägaren valde att flytta tillbaka), och framför allt har jag ju en himla dålig reservplacering - i denna lågkonjunktur när så många har sökt. Det känns som att det så här nära inpå terminsstart skulle bli en himla massa meck med oförberedd flytt, nytt bostadsletande och allt, även om jag skulle komma in .. Ja, ni fattar säkert. Jag har kollat bostäder en del, utan att hitta något som verkar tillräckligt bra. Jag vill inte ha något möblerat rum hemma hos någon eller några ockerpriser (och jag vill särskilt INTE ha något möblerat rum hos någon ensamstående mamma med tre barn, som röker inomhus och har hund som man skall ställa upp på att rasta (vad är det med folk egentligen!?)). Och sedan skulle min lägenhet här behöva hyras ut, vilket jag inte ens kan sätta i gång med utan ett antagningsbesked. Jag har förstås inte helt avskrivit det hela (men ändå). Men jag fortsätter ju i Göteborg och det är verkligen inte fel! Det är ju inte så att jag inte har några fler kurser jag vill läsa, om man säger så .. I höst kommer jag att läsa en heltidskurs med vanlig undervisning och en halvtidskurs på distans (om jag får ihop det). Och söka till Umeå nästa höst!

Vidare har jag fått mitt CSN-lån beviljat. Jag är så glad att jag inte är en av dem som CSN strular/har strulat för. När jag kollar mitt senaste beslut, tog det dem en dag att fixa allt .. Vidare har jag unnat mig fina saker denna månad (tre(!) parfymer, ett nagellack, ett rouge) och vidare innebär "skolstart om mindre än en månad" att det är mindre än en månad kvar att jobba! Halleluja! Visserligen kommer jag att jobba några nätter/månad hela hösten, men det är ingenting jag bekymrar mig om. Och, sist men inte minst, kommer Hjärtat hem från lapphelvetet rätt snart.

Åh, jag längtar så efter allt det där och det rör äntligen på sig!

Nu skall jag ner och handla mat. Puss.